Gdański Lotos sponsorem polskiej reprezentacji piłkarskiej do 2018 roku

Marek Szydełko
23.07.2015

Sponsoring sportu to jedna z najmniej nowatorskich, ale również najskuteczniejszych form promocji. Zgodnie z tą zasadą państwowa firma Lotos, która swoją siedzibę ma w Gdańsku, rozpoczęła współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Koncern będzie sponsorem polskiej reprezentacji piłkarskiej. Współpraca ma przynieść spore korzyści obu stronom.

Lotos zaangażowany w promocję poprzez sport

Lotos podpisując umowę z PZPN rozszerza swoje działanie marketingowe na polu sportu. Wcześniej koncern rozpoczął współpracę w formie sponsora tytularnego z siatkarskim zespołem z Gdańska, piłkarzami Lechii i koszykarzami z Sopotu. Jest także sponsorem generalnym polskiego narciarstwa, partnerem polskiej załogi rajdowej oraz Roberta Kubicy. Firma wyraźnie stawia na promocję poprzez sport, ale trzeba przyznać, że ma na to pieniądze – jest jedną z najlepiej prosperujących spółek Skarbu Państwa.

Lotos w komunikacie po podpisaniu umowy z PZPN przyznał, że chce być firmą kojarzącą się z sukcesami polskich sportowców. Z tym w kontekście reprezentacji piłkarskiej bywa bardzo różnie, ale mecze Polaków w dalszym ciągu znajdują się w ścisłej czołówce oglądalności wydarzeń transmitowanych w telewizji i przyciągają na stadiony komplety kibiców.

Sponsorowanie reprezentacji nadal się opłaca, czego dowodem jest trwające od lat zaangażowanie wielkich koncernów. Na decyzję Lotosu z pewnością wpływ miała też zdecydowana poprawa atmosfery wokół polskiej piłki po objęciu rządów przez Zbigniewa Bońka i niezłej grze piłkarzy w eliminacjach do Mistrzostw Europy 2016.

Lotos nabywa sporo praw do promocji w blasku reprezentacji

Umowa przewiduje, że Lotos zyskuje prawo do posługiwania się tytułem sponsora głównego polskiej reprezentacji piłkarskiej (np. w spotach reklamowych) oraz może posługiwać się jej logotypem w oficjalnej działalności marketingowej.

Logo Lotosu pojawi się natomiast na strojach treningowych reprezentacji, nośnikach reklamowych kolportowanych podczas meczów oraz w centralnym miejscu tablic sponsorskich w trakcie konferencji prasowych, na stronie internetowej PZPN oraz na biletach i w programach meczowych.

Lotos w roli sponsora głównego reprezentacji zastąpił firmę Orange, która wycofała się ze współpracy w połowie 2013 roku. Od tamtej pory PZPN wciąż szukał nowego partnera, narzekając m.in. na brak zaangażowania ze strony spółek Skarbu Państwa.

Ogromne pieniądze

Za prawa do oficjalnego sponsoringu reprezentacji Lotos musiał zapłacić aż 40 milionów złotych. Pieniądze te będą przeznaczone na obsługę pierwszej drużyny piłkarskiej i wsparcie szkolenia. Warunkiem przekazania tak dużej kwoty jest awans polskich piłkarzy do Mistrzostw Europy w 2016 i Mistrzostw Świata w 2018 roku. Jeśli reprezentacja osiągnie kolejne sukcesy, Lotos wypłaci premie.

PZPN w ostatnim czasie mocno przemeblował portfolio swoich partnerów. Poza Lotosem, umowy sponsorskie zostały podpisane m.in. z Alior Bankiem, Fakro, Okocimiem, Ustronianką czy Las Vegas Energy Drink. Kontrakty zostały także przedłużone z Biedronką, a wcześniej do sponsorowania reprezentacji dołączył serwis Cinkciarz.pl. 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie