Co warto podpatrzeć u konkurencji na starcie własnej kampanii content marketingowej?

Krzysztof Jagielski
29.10.2019

Content marketing jest dziś podstawową strategią promocji marki, a także silnym wsparciem dla każdej kampanii w wyszukiwarce. Bez inwestowania w dobry content nie ma mowy o istotnym poprawieniu rankingu witryny w Google, a na tym zależy praktycznie każdemu przedsiębiorstwu pozyskującemu klientów online. Start kampanii content marketingowej to nierzadko chaos, mnóstwo pytań i wątpliwości – zwłaszcza, jeśli firma bierze się za to we własnym zakresie, bez pomocy doświadczonej agencji marketingowej. Można sobie nieco ułatwić sprawę czerpiąc z dobrych wzorców, czyli podpatrując konkurencję, która osiąga wymierne korzyści dzięki content marketingowi. Co powinno być inspiracją przy tworzeniu kampanii Twojej marki?

Długość artykułów

Dobrze będzie sprawdzić, jak długie artykuły tworzy konkurencja, której kampania content marketingowa ma największy zasięg – czyli jest dobrym punktem odniesienia. Wbrew pozorom atrakcyjne teksty wcale nie muszą być rozwlekłymi analizami. Czasami znacznie lepiej jest stworzyć relatywnie krótki, ale treściwy i atrakcyjny językowo tekst, który będzie chętnie udostępniany przez czytelników. Te obszerne, szczegółowe artykuły powinny stanowić uzupełnienie kampanii i element kreowania specjalistycznego, fachowego wizerunku marki – nie warto więc przesadzać z częstotliwością ich publikacji.

Używane frazy

Choć kampanii content marketingowej nigdy nie powinno się planować „pod frazy”, to oczywiście w tekstach należy przemycać słowa kluczowe, na które dana firma się pozycjonuje w Google. Ułatwia to również zainteresowanym czytelnikom dotarcie do tych treści. Podpatrując działania konkurencji można się przekonać, które frazy są aktualnie „na topie”, ale paradoksalnie nie trzeba się na nich skupiać we własnej kampanii content marketingowej. Świetnym rozwiązaniem będzie wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez używanie bardziej rozbudowanych czy szczegółowych fraz.

Miejsca publikacji treści

Dobrze będzie podpatrzeć, jakie kanały dystrybucji treści wybiera konkurencja. Czy są to bardziej portale tematyczne, portale ogólnopolskie, social media, a może strony własne – np. zewnętrzny blog? Na tej podstawie można przygotować własną strategię, co jest szczególnie ważne przy ograniczonym budżecie. Wybierz te miejsca publikacji (niekoniecznie te same), w które konkurencja najwięcej inwestuje – świadczy to o tym, że jest zadowolona z efektów kampanii.

Styl wypowiedzi

Jeśli nie wiesz, w jaki sposób zwracać się do czytelników, to sprawdź, jak robi to konkurencja. Zwróć przy tym uwagę, czy wybrany przez nią styl wypowiedzi faktycznie został dobrze przyjęty przez odbiorców, o czym świadczy np. duża liczba komentarzy pod artykułami czy częste udostępnianie linków do artykułów np. w mediach społecznościowych.

Pamiętaj również, że mówimy o podpatrywaniu, a nie kopiowaniu wzorców. Możesz się zainspirować działaniami konkurencji, ale jednocześnie musisz zadbać o to, aby kampania content marketingowa Twojej marki czymś się wyróżniała – najlepiej jakością treści i częstotliwością publikacji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie