Content performance marketing: o co w tym chodzi?

Marek Szydełko
02.08.2018

Content marketing to szalenie popularna strategia promocji marki, z której wręcz trudno jest dziś nie korzystać. Firmy szukają jednak nowych, coraz skuteczniejszych rozwiązań, co wymusza na agencjach marketingowych modernizowanie sprawdzonych strategii i dopasowywanie ich do oczekiwań klientów. W ten oto sposób „narodził się” content performance marketing. Na czym to dokładnie polega? Wyjaśniamy w naszym poradniku.

Budowanie marki nie jest już celem

Content performance marketing jest strategią zarezerwowaną wyłącznie dla firm, które zbudowały już rozpoznawalną, powszechnie kojarzoną i silną markę. Przykładem może być chociażby Apple – marka, która nie musi już inwestować w zwiększanie jej świadomości w grupie docelowej, ponieważ ta świadomość jest na bardzo wysokim poziomie.

Taka marka może się już skupić tylko na podtrzymywaniu relacji z klientami i ugruntowywaniu swojej branżowej pozycji. Może także (i to robi) inwestować w działania, które są nastawione na „twarde efekty”, najczęściej mierzone wynikami sprzedaży.

Zapamiętaj!

Content marketing to świetne narzędzie dla budujących się marek. Content performance marketing jest przeznaczony dla tych już istniejących, stabilnych, od dawna funkcjonujących w świadomości grupy docelowej.

Treści, które mają skłaniać do działania

W content performance marketingu mniejsze znaczenie mają już klasyczne działania content marketingowe, jak blogowanie, nagrywanie podcastów czy aktywność w mediach społecznościowych. Do głosu dochodzą natomiast rozwiązania, których efektywność może zostać realnie zmierzona.

Każda treść, jakiej użyjemy w działaniach z tego zakresu, ma skłaniać jej odbiorcę do podjęcia konkretnego działania. Tekstu czy wideo nie tworzy się już po to, aby zaprezentować markę klientowi, ale by nakłonić go np. do zakupu produktu czy usługi, wywołać w nim silne, pozytywne emocje, dać mu poważny argument, by sięgnął do portfela czy np. podzielił się treścią ze znajomymi.

Narzędzia content performance marketingu

Podstawą jest oczywiście strona www wypełniona wysokiej jakości treścią, która nie ma znamion reklamy i krok po kroku prowadzi użytkownika do koszyka zakupowego (lub odsyła w odpowiednie miejsce).

Powszechnie wykorzystywanym narzędziem content performance marketingu jest wideo, szczególnie filmiki viralowe. W tym przypadku celem nie musi być sprzedaż, ale np. zwiększenie liczby odwiedzin na stronie poświęconej jakiejś kampanii, za którą stoi marka.

W content performance marketingu sięgamy po wszelkie narzędzia, które pozwalają nam zmierzyć zwrot z inwestycji i dosłownie policzyć reakcje użytkowników. Nadal w grę wchodzą więc social media, portale opinii czy strony promujące markę lub bezpośrednio związaną z nią kampanią (przykładowo: producent mleka zdecydował się na strategię, w której wyjaśniamy korzyści z picia tego napoju przez najmłodszych. Mierzymy wówczas odbiór treści poświęconych temu tematowi).

Content performance marketing jest znacznie bardziej rozbudowaną strategią, wymagającą dokładnego planowania i zaangażowania większego zespołu. Co za tym idzie, generuje o wiele pokaźniejsze koszty.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie