Dlaczego Twój dział marketingu NIE POWINIEN pisać artykułów na blog firmowy?

Jeśli masz własny dział marketingu, nawet jednoosobowy, to z pewnością jest Ci o wiele łatwiej zarządzać promocją swojej marki. Nie oznacza to jednak, że możesz całkowicie zrezygnować z usług zewnętrznych. Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez przedsiębiorstwa dysponujące działem marketingu jest powierzanie mu tworzenia treści na blog firmowy. Jeśli taki pomysł chodzi Ci po głowie, to szybko z niego zrezygnuj, bo niemal na pewno wyjdzie bardzo słabo! Dlaczego? Przeczytaj.

Brak obiektywizmu

Wyobraź sobie, że stajesz przed klientem i masz mu przedstawić swój produkt. Na 100% skupisz się wyłącznie na zaletach. Wady omówisz po łebkach lub w ogóle o nich nie wspomnisz. Jakie będzie efekt? Twoja prezentacja będzie po prostu niewiarygodna, a klient z pewnością nie obdarzy Cię dostatecznym zaufaniem.

Osoby czytające blog Twojej firmy będą na niego zaglądać w jednym celu: uzyskania wartościowych porad. Im mniej marki w tekstach, tym lepiej. Te treści powinny mieć charakter uniwersalny, poradnikowy. Pracownikom działu marketingu będzie trudno osiągnąć taki efekt, ponieważ są oni zbyt zaangażowani w produkt czy usługę.

Skupienie na produkcie, nie na czytelnikach

Można to zauważyć przeglądając blogi wielu firm. Od razu da się wyczuć, że artykuły piszą pracownicy działu marketingu, ponieważ nie przypominają one poradników, ale raczej opisy ofert. Jeśli chcesz uczynić z bloga tubę propagandową swojej marki, to na pewno nic na tym nie zyskasz. Czytelników nie przybędzie, a ci, którzy jednak zdecydują się przeczytać kilka wpisów, nie osiągną z tego tytułu żadnej korzyści.

Nawet artykuł sponsorowany powinien zostać napisany w taki sposób, aby w pierwszej kolejności odpowiadał na pytania czytelników i był dla nich źródłem inspiracji. Wskazanie na markę powinno być nienachalne i możliwie naturalne. Marketingowcom bardzo trudno jest osiągnąć taki balans.

Sztywny język

Artykuły przygotowywane przez pracowników działu marketingu bardzo często przypominają komunikaty PR. Są nudne, sztampowe, zniechęcają do ich przeczytania. Marketingowcy niekoniecznie mają przecież umiejętności pozwalające im tworzyć treści, które od razu „chwycą” czytelnika, szczególnie internetowego. Artykuły pisane sztywnym językiem, zwykle pozbawione formatowania, krótkie, bez wartości poradnikowej, na pewno nie zyskają zasięgu w sieci.

Wysoki koszt

Dział marketingu powinien planować i koordynować działania mające promować markę. Jeśli pracownicy zaczną do tego realizować strategię, czyli np. pisać artykuły na blog, to zabraknie im czasu na wykonywanie swoich podstawowych zadań. W rezultacie staną się nieefektywni. Koszt wynagrodzenia marketingowców będzie więc o wiele wyższy niż ten, jaki trzeba ponieść na zatrudnienie chociażby zewnętrznej agencji content marketingowej.

Pamiętaj zatem, że obarczanie pracowników zadaniami, które taniej i szybciej można zlecić w ramach outsourcingu, jest po prostu nieopłacalne. Będzie to szczególnie widoczne w sytuacji, gdy Twój „dział marketingu” w rzeczywistości tworzą pracownicy sekretariatu czy handlowcy.

Porada: Sprawdź jak skutecznie reklamować firmę... tutaj →
szczegółowy plan działań

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

poradnik -lipiec2018
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.