Nie tylko wizerunek. Konkretne zyski z prowadzenia bloga firmowego

Jerzy Biernacki
28.08.2019

Nie będziemy się rozpisywać na temat oczywistych korzyści wynikających z posiadania i regularnego aktualizowania bloga firmowego – z pewnością o nich słyszałeś. Blog zbyt często jednak widziany wyłącznie przez pryzmat wizerunku marki. Firmy wychodzą z założenia, że blogować trzeba, choć nie zawsze mają pełne przekonanie, że warto. Brakuje jasnego przedstawienia konkretnych powodów, dla których prowadzenie firmowego bloga jest opłacalne. Co można dzięki temu zyskać? Sprawdź w naszym poradniku.

Więcej wejść na podstrony z produktami

Artykuły publikowane na blogu firmowym nie zawsze muszą być w 100% merytoryczne. Nie zaszkodzi, aby od czasu do czasu stworzyć tekst jawnie promujący ofertę przedsiębiorstwa – oczywiście taki, który przy okazji przekaże czytelnikowi jakąś wiedzę. Artykuły zawierające linki do produktów firmy mogą znacząco zwiększyć liczbę odwiedzin na podstronach ofertowych, co szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku blogów prowadzonych przez sklepy online. Każde wejście to potencjalna okazja do sprzedaży czy choćby do zapoznania się z ofertą firmy, co już samo w sobie jest ewidentną korzyścią.

Zbudowanie listy mailingowej

Posiadanie takiej listy jest bardzo korzystne, bo nigdy nie wiadomo, kiedy może się ona przydać. Internauci niechętnie zostawiają swoje dane, no chyba, że dostaną coś w zamian. Taka wymiana barterowa może się odbyć na poziomie firmowego bloga. Świetny, długi artykuł o dużej wartości merytorycznej, na końcu którego znajdzie się zachęta do zapisania się na newsletter, pozwoli szybko pozyskać adresy sporej grupy czytelników, wśród których są przecież potencjalni klienci przedsiębiorstwa.

Pozyskanie lajków na Facebooku

Dobry artykuł na blogu firmowym powinien być bez problemu udostępniany przez użytkowników mediów społecznościowych. To także świetna okazja, aby pozyskać część z nich na firmowy profil na Facebooku. Każdy lajk zwiększa zasięg profilu, co dokłada cegiełkę do starannie budowanej strategii marketingowej marki. Warto zatem pamiętać, aby za każdym razem linkować do artykułu na blogu z profilu na Facebooku, angażując tym samym użytkowników i zdobywając kolejnych.

Pozyskanie linków zewnętrznych

Znów: będzie to możliwe wyłącznie wtedy, gdy zadbamy o wysoką jakość artykułów publikowanych na blogu firmowym. Takie treści, o dużym ładunku merytorycznej wiedzy, w pewnym momencie zaczynają żyć własnym życiem i krążyć po sieci. Ludzie udostępniają sobie linki, niektórzy publikują je też na swoich stronach czy blogach. Tworzy się sieć odnośników prowadzących do firmowego bloga, co jest niezwykle korzystne z punktu widzenia przychylności Google. Co ważne, te linki pozyskuje się za darmo, podczas gdy „normalnie” trzeba za nie słono zapłacić.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.