Soluma

Dobry tekst na blog firmowy – o jakich zasadach trzeba pamiętać?

Blog firmowy jest bardzo dobrym narzędziem docierania do klientów. Oczywiście tylko wtedy, gdy jest regularnie uzupełniany. Kolejnym warunkiem jest publikowanie tekstów, które naprawdę mogą zainteresować potencjalnych klientów. Nie chodzi tylko o treść, ale także o formę – pod tym względem teksty blogowe i generalnie internetowe rządzą się swoimi prawami. O czy musisz pamiętać chcąc napisać naprawdę dobry tekst na blog firmowy? Oto kilka podstawowych zasad.

Tekst na blog musi być zwięzły

Niewiele osób lubi czytać obszerne analizy, szczególnie w dobie powszechnego przeglądania Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. W sieci szukamy przede wszystkim informacji, dlatego czytelnicy blogów z reguły chcą znaleźć tekst analityczny, konkretny, dokładnie objaśniający dany problem.

Jest taka znana zasada, że po napisaniu tekstu do Internetu powinno się go skrócić o połowę. To pewnie lekka przesada, ale generalnie nie ma się co silić na zbyt obszerną twórczość.

Interesująca tematyka – bez tego nie ma czytelników

Wyobraź sobie dom na sprzedaż. Piękna willa z kilkoma basenami, najnowocześniejszymi rozwiązaniami, ogromną przestrzenią. Cena jest dostosowana do realiów rynkowych. Problem w tym, że dom stoi w środku lasu i w żaden wygodny sposób nie da się do niego dojechać. Efekt? Nie ma zainteresowania ze strony kupujących i willa latami czeka na to, aż ktoś ją w końcu kupi.

Takim domem w środku lasu jest fantastyczny tekst na blog, którego tematyka kompletnie nikogo nie interesuje. Jeśli Twoja firma działa w niszowej branży, to masz pewność, że klienci prędzej czy później trafią na Twój blog, bo wynika to z zasady prawdopodobieństwa. Jednak w walce o uwagę czytelników blogów podejmujących bardzo popularną tematykę trzeba się trochę wysilić.

Podejmuj tematy kontrowersyjne, wartościowe, odpowiadaj na pytania i rozwiązuj problemy. Przede wszystkim jednak pisz o tym, na czym naprawdę się znasz lub co Cię żywo interesuje. Wówczas tekst będzie zdecydowanie ciekawszy.

Bądź ekspertem

Prowadzenie bloga firmowego ma pomóc w zbudowaniu wiarygodności i atrakcyjności marki. Najprostszą drogą do osiągnięcia obu celów jest publikowanie artykułów poradnikowych o bardzo dobrej zawartości merytorycznej. Wówczas firma ma okazję do udowodnienia swoim czytelników, czyli potencjalnym klientom, że naprawdę zna się na swojej branży, co powinno przełożyć się na jakość produktów lub usług.

Skracaj dystans

W Internecie nie trzeba stosować oficjalnych form wypowiedzi. W przypadku bloga firmowego jest to wręcz niewskazane. Pisz bezpośrednio do czytelnika, ale sam także unikaj wypowiedzi w formie bezosobowej. W końcu firma to ludzie i jako ludzie powinniście prezentować się klientom.

Fajnym pomysłem jest publikowanie co jakiś czas wpisu na temat ważnego wydarzenia w firmie, koniecznie z odpowiednim zdjęciem. W ten sposób pokazuje się czytelnikom ludzką twarz biznesu.

Pamiętaj o formatowaniu na potrzeby sieci

Teksty publikowane na firmowym blogu muszą być prawidłowo i atrakcyjnie sformatowane. Pamiętaj o nagłówku, śródtytułach, pogrubieniach, cytatach, linkowaniu do innych artykułów, częstym rozdzielaniu tekstu akapitami, aby jego czytanie było przyjemne. Regularnie publikuj poradniki w stylu „7 sposobów na...”, bo są treści atrakcyjne i najchętniej czytane.

Filarami dobrego tekstu na blog są zatem interesujący temat, dobra zawartość merytoryczna, świetny, bezpośredni styl wypowiedzi oraz odpowiednie formatowanie. W teorii proste, w praktyce niekoniecznie. No cóż, zawodowi copywriterzy muszą przecież z czegoś żyć.

W praktyce

Więcej w tym dziale:


Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.