Niezawodne sposoby na napisanie dobrej oferty. 3 kluczowe przykłady

Maciej Piwowski
16.11.2015

Każdy początkujący copywriter marzy, aby w końcu otrzymać zlecenie napisania ambitnej, ciekawej, kreatywnej, rewelacyjnej i najskuteczniejszej pod słońcem oferty sprzedażowej. Powoli, najpierw trzeba nauczyć się pisać prostsze rzeczy. Gdy już takie zlecenie nam wpadnie, warto przez chwilę zastanowić się, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę. Mamy dla Was 3 niezawodne sposoby na zwiększenie atrakcyjności oferty sprzedażowej.

Dobra oferta sprzedażowa musi...sprzedawać

To banał, ale jak pokazuje życie, nie zawsze stosowany. Wiele ofert handlowych i sprzedażowych przygotowywanych przez copywriterów jest dziełem ich fantazji i wynikiem niepohamowanej potrzeby pokazania swojego talentu. No i w tym wszystkim łatwo jest zapomnieć o kluczowej funkcji oferty, czyli efekcie sprzedażowym.

Niezawodnym sposobem na ocenę jakości swojej pracy jest przeczytanie gotowego tekstu i zastanowienie się, czy ja bym to kupił? Jeśli tak, warto jeszcze doszlifować szczegóły i czekać na opinię zleceniodawcy. Jeśli nie, to nie tłumaczmy sobie w dziwny sposób, że nie jesteśmy grupą docelową. Klient to klient i taki tekst, który nie sprzedaje, musi trafić do kosza.

3 niezawodne sposoby na napisanie dobrej oferty

Owszem, ofertówka ma być ciekawa, nawet wciągająca, ale przede wszystkim zachęcać do kupna przedmiotu lub usługi. Po jakie techniki warto zatem sięgać? Oto nasze propozycje:

  1. Historia – wokół produktu trzeba zbudować jakąś ciekawą historię, która wręcz pochłonie naszych odbiorców. Zawsze przed rozpoczęciem pisania warto zastanowić się, z czym kojarzy się nam produkt i poszukać jakiegoś mocnego punktu, do którego będziemy się odwoływać. Ludzie uwielbiają opowiadania, co copywriter po prostu musi wykorzystać.

  2. Magia liczb – i dopowiedzmy jeszcze magia statystyk. To zawsze niezawodny sposób na podniesienie atrakcyjności oferty. Copywriter piszący o konkretnym produkcie powinien sprawdzić, czy nie wiążą się z nim jakieś interesujące badania. Jeśli jest to np. żarówka, dowiedz się, ile żarówek jest każdego roku sprzedawanych w Polsce. Sprawdź też, ile kosztuje ich użytkowanie. To naprawdę można znaleźć. Każda wiarygodna liczba przytoczona w tekście świetnie przyciąga uwagę odbiorcy.

  3. Infografika lepiej sprzedaje – nie oszukujmy się, ludziom nie chce się czytać długich elaboratów. Dlatego dobry copywriter powinien zaproponować zleceniodawcy także atrakcyjny układ graficzny tekstu, a jeśli posiada odpowiednie umiejętności, także przedstawić to z użyciem docelowej grafiki. Infografika jest dla odbiorcy bardziej atrakcyjna niż sam tekst. Nie musi to być wcale rozbudowane dzieło, czasami wystarczą podpunkty, zdjęcia i odnośniki. Ważne, aby całość była spójna i ciekawie napisana.

To nie są żadne copywriterskie triki, ale porady oparte na obserwacji zachowań klientów i ich klientów. Początkujący copywriter i tak musi wypracować własny styl, ale może się wspierać tymi złotymi zasadami, aby stworzyć naprawdę dobrą ofertę sprzedażową. Powodzenia.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie