Dlaczego warto regularnie organizować imprezy firmowe dla pracowników?

Mariusz Siwko
08.02.2020

Impreza firmowa to bardzo szerokie pojęcie, pod które można podciągnąć zarówno elegancką galę, jak i nasiadówkę w restauracji dla pracowników. Nie deprecjonujmy znaczenia tej drugiej – chcemy jej poświęcić nieco więcej uwagi w naszym poradniku. Niepozorne nasiadówki to bardzo dobry pomysł na inwestycję w kadry, choć wielu pracodawcom może się to wydawać co najmniej dziwne. Wyjaśniamy więc, dlaczego w ogóle warto regularnie organizować imprezy firmowe z myślą wyłącznie o pracownikach.

Element strategii employer branding

Employer branding to po prostu kreowanie marki odpowiedzialnego, atrakcyjnego pracodawcy. Ta strategia ma dziś ogromne znaczenie dla przedsiębiorstw, zwłaszcza działających w tych branżach, w których trudno jest znaleźć wartościowych pracowników. Trudna sytuacja na rynku zatrudnienia zmusza pracodawców do zmiany podejścia i zauważenia, że czynnikiem decydującym o podjęciu pracy w danej firmie nie jest już tylko pensja. Liczy się również opinia o pracodawcy, jego podejście do kwestii bezpieczeństwa, komfortu pracy oraz przestrzegania praw pracowniczych.

Pracodawcy, którzy regularnie organizują imprezy firmowe dla swoich pracowników, sumiennie pracują na opinię atrakcyjnych, zauważających potrzeby podwładnych, traktujących ich nie tylko w kategorii siły roboczej.

Wzrost motywacji do pracy

Każdy, kto choć raz brał udział w świetnie zorganizowanej imprezie firmowej, z pewnością potwierdzi, że przez kilka kolejnych dni czuł wyraźnie większą motywację do pracy. Jest to zupełnie naturalne, ponieważ dzięki takim spotkaniom firma nie kojarzy się już tylko z miejscem zatrudnienia, ale także z przestrzenią, w której można się realizować zawodowo, nawiązywać fajne znajomości.

Pracownik, który widzi, że pracodawca dba o jego dobre samopoczucie, mocniej zżywa się z marką przedsiębiorstwa. W dodatku imprezy firmowe, nawet całkiem zwyczajne, bez wyszukanych programów, sprzyjają zacieśnianiu relacji między pracownikami a przełożonymi, likwidowaniu niewidzialnych barier, lepszemu poznaniu się.

Uprzedzenie niekorzystnych faktów

Mamy tutaj na myśli sytuację, w której część pracowników rozważa odejście z pracy i podjęcie zatrudnienia u konkurencji. To byłby ogromny problem dla pracodawcy, ponieważ już dawno minęły czasu, gdy każdego pracownika można było zastąpić innym praktycznie od ręki.

Często przyczyną odejścia z pracy nie są wcale kwestie finansowe, ale czysto emocjonalne – pracownicy nie czują się doceniani, pojawiają się konflikty w zespołach, przygniata rutyna. Zorganizowanie świetnej imprezy firmowej dla pracowników może spowodować, że wahające się osoby jednak postanowią kontynuować swoje kariery w obecnym przedsiębiorstwie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie