Event firmowy jako element strategii employer branding

Remigiusz Szulc
14.03.2020

Zdecydowana większość polskich firm zgłasza poważne problemy ze znalezieniem rąk do pracy. Jest to szczególnie dotkliwe dla branży budowlanej, w której sytuację ratują już wyłącznie emigranci z Ukrainy, Rosji, Gruzji, Filipin czy innych krajów. Pracodawcy mają już niewielkie pole manewru w zakresie podnoszenia wynagrodzeń, stąd muszą szukać innych sposobów na zwiększenie swojej atrakcyjności w oczach pracowników – zwłaszcza wysokiej klasy fachowców. Rośnie więc waga strategii employer branding, czyli budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. Jak mogą w tym pomóc eventy firmowe?

Okazja do pokazania „wnętrza” firmy

Event firmowy jest doskonałym sposobem na to, aby przekonać potencjalnych pracowników, że oferuje się im zatrudnienie w przyjaznym, atrakcyjnym środowisku. Tego efektu nie da się osiągnąć podczas zwykłej rozmowy kwalifikacyjnej, czy nawet inwestując w filmy promocyjne. Możliwość zobaczenia, jak firma działa od środka, kto w niej pracuje, jaki sprzęt pracodawca oddaje do dyspozycji pracownikom, daje przedsiębiorstwu naturalny handicap w wyścigu po najlepszych fachowców.

Zaangażowanie ze strony obecnych pracowników

Organizując event firmowy z myślą o wsparciu strategii employer branding, koniecznie trzeba zaangażować w wydarzenie obecnie zatrudnione osoby. To one będą pierwszym źródłem informacji o firmie dla potencjalnych pracowników. Przykładowo: jeśli zapraszamy na dni otwarte w przedsiębiorstwie, wyselekcjonujmy członków zespołu, którzy rzetelnie opowiedzą o pracy w danym środowisku, a jednocześnie będą w stanie zachęcić swoich przyszłych kolegów do podjęcia zatrudnienia w firmie.

Pokazanie, że firma dba o dobrą atmosferę

Dla współczesnych pracowników, zwłaszcza tych z młodszego pokolenia, wynagrodzenie jest tylko jednym z kilku czynników mających wpływ na podjęcie decyzji o zatrudnieniu się w danej firmie. Równie, a często nawet ważniejsze są takie kwestie, jak atmosfera, renoma pracodawcy, możliwość rozwoju czy swoboda w organizowaniu sobie pracy. Wszystko to trudno byłoby pokazać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, ale już event firmowy będzie ku temu świetną okazją.

Zaakcentowanie dobrej kondycji finansowej przedsiębiorstwa

Na organizację eventów firmowych i generalnie tak kreatywne podejście do kwestii pozyskiwania pracowników, mogą sobie pozwolić tylko firmy stabilne finansowo.  To również może mieć duży wpływ na wizerunek przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych pracowników, którym przecież zależy na pewności zatrudnienia i często na związaniu się z pracodawcą na długie lata.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie