Event firmowy w centrum handlowym: zalety i wady

Andrzej Winnicki
17.03.2020

Centrum handlowe wydaje się być idealnym miejscem na organizacje eventu firmowego, zwłaszcza takiego, którego celem jest wypromowanie marki w jak największej grupie potencjalnych klientów. Nawet przez średniej wielkości galerię każdego dnia przewijają się tysiące osób – tym samym śmiało można liczyć na duży zasięg wydarzenia i promocji. Warto natomiast wiedzieć, że organizacja eventu firmowego w centrum handlowym ma też kilka istotnych wad. O nich, ale tez o zaletach takiej lokalizacji, piszemy w naszym poradniku.

Dlaczego warto zorganizować event w galerii handlowej?

Największą zaletą tej lokalizacji jest oczywiście praktycznie gwarancja satysfakcjonującej frekwencji. W wielu polskich miejscowościach galerie stanowią wręcz centrum kulturalno-rozrywkowe i są tłumnie odwiedzane przez klientów. Nawet jeśli nie wszyscy z nich znajdują się w naturalnej grupie docelowej marki, to zawsze istnieje szansa, że powiedzą o marce swoim znajomym, co oczywiście zwiększy jej świadomość.

Kolejną zaletą, którą warto wyróżnić, są bardzo dobre warunki infrastrukturalne. Event w centrum handlowym można zorganizować o dowolnej porze roku, bez względu na pogodę. Zawsze mamy dostęp do pełnego zaplecza technicznego, w tym nagłośnienia, prądu, Internetu etc. Odpada więc nam mnóstwo uciążliwych, ale jednocześnie niezbędnych kwestii bezpośrednio związanych z organizacją wydarzenia.

Inne zalety eventu w galerii handlowej wymieniamy poniżej:

  • Możliwość podzielenia kosztów imprezy pomiędzy dwa podmioty – o ile właściciel centrum widzi potencjał wizerunkowy w wydarzeniu;
  • Atrakcyjny wystrój centrum, co przynosi korzyści promowanej marce;
  • Promocja marki w czasie, kiedy konsumenci są najbardziej podatni na spontaniczne zakupy (charakterystyczne dla wizyt w galerii handlowej);
  • Z reguły bardzo dobra lokalizacja, duża ilość miejsc parkingowych;

Nie zapominajmy o wadach takiego eventu

Event w centrum handlowym nie jest na pewno rozwiązaniem idealnym i nie zawsze warto realizować tego typu pomysł. Wiele zależy tutaj przede wszystkim od charakteru marki – to oczywiste, że każdy biznes powinien być promowany we wnętrzu galerii, bo mogłoby to stać w sprzeczności ze strategią wizerunkową marki.

Ponadto trzeba się liczyć z tym, że właściciel galerii narzuci partnerowi pewne ograniczenia, chociażby w zakresie umiejscowienia stanowiska, czasu ekspozycji marki czy nawet wyboru narzędzi promocyjnych – przykładowo może nie wyrazić zgody na korzystanie z zewnętrznego nagłośnienia.

Jeśli chodzi o pozostałe wady, to przede wszystkim warto mieć na uwadze:

  • Trudności z przykuciem uwagi klientów – w centrum handlowym jest mnóstwo bodźców, przez co trzeba się bardzo postarać, aby stoisko promocyjne rzeczywiście przyciągnęło odpowiednią liczbę konsumentów;
  • Ryzyko, że event nie zostanie bezpośrednio powiązany z promowaną marką, ale z samą galerią handlową – tym samym większe korzyści wizerunkowe odniesie użyczający powierzchni;

Stąd też nad pomysłem zorganizowania eventu firmowego w centrum handlowym trzeba się bardzo dokładnie zastanowić i nie podejmować tej decyzji tylko pod wpływem bardzo obiecująco wyglądającego kosztorysu (koszt organizacji imprezy w galerii z reguły jest niższy niż w osobnym lokalu).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.