Jak obniżyć koszt organizacji eventu firmowego? Sprawdzone sposoby

Remigiusz Szulc
08.02.2020

Event firmowy jest bardzo skutecznym narzędziem w strategii kreowania atrakcyjnego wizerunku przedsiębiorstwa. Zanim jednak osiągniemy ten efekt, trzeba sporo zainwestować. Nawet stosunkowo skromne wydarzenie pochłonie niemałą część firmowego budżetu. Często jest tak, że przedsiębiorcy tracą cały zapał po zapoznaniu się ze wstępnym kosztorysem imprezy. Tymczasem istnieją bardzo skuteczne sposoby, dzięki którym można istotnie obniżyć koszt organizacji eventu firmowego, ale jednocześnie nadal osiągnąć konkretne korzyści wizerunkowe. Sprawdź w naszym poradniku.

Zatrudnij profesjonalistów

Zaskoczenie? To jednak zdecydowanie najlepszy pomysł, jeśli dysponujesz bardzo ograniczonym budżetem. Profesjonalna agencja eventowa dokładnie przeanalizuje Twoje oczekiwania i zaoferuje takie rozwiązania, które pozwolą osiągnąć zamierzony efekt, a przy tym Cię nie zrujnują. Zasadą jest, że im mniej środków na event może przeznaczyć firma, tym bardziej opłaca się zatrudnić fachowców, którzy efektywnie wykorzystają każdą zadeklarowaną złotówkę.

Zorganizuj event w siedzibie firmy

Zwykle największą pozycją w kosztorysie eventu firmowego jest wynajęcie sali czy obiektu konferencyjnego. Zadziwiające, jak wielu przedsiębiorców w ogóle nie rozważa, aby zaprosić gości do siebie. Wbrew pozorom na przeszkodzie nie stoi nawet to, że firma dysponuje ciasną przestrzenią biurową.

Nikt przecież nie powiedział, że event musi się odbyć w biurze. Świetnie nadaje się do tego chociażby duża hala magazynowa, hangar czy budynek produkcyjny. Warto się na to zdecydować szczególnie w sytuacji, gdy event ma na celu zaprezentowanie oferty i potencjału firmy. Widok jej zaplecza technologicznego zrobi na gościach dużo większe wrażenie niż nudne pogadanki i wystąpienia oficjeli.

Postaw na zimne przekąski

Są znacznie tańsze niż catering na ciepło, tym bardziej serwowany do stołu. W dodatku każdy lubi zimne przekąski, bo są praktyczne, trudno się nimi ubrudzić, można skosztować wielu propozycji i jeszcze wygodnie kontynuować rozmowy z innymi gośćmi. Oczywiście tzw. finger food nie zawsze będą pasować do charakteru wydarzenia. Jeśli jednak organizujesz dość swobodny event, na który zostaną zaproszeni znani Ci ludzie (pracownicy, kontrahenci, przedstawiciele konkurencji), to zdecydowanie warto wziąć pod uwagę zastąpienie ciepłych potraw zimnymi przekąskami.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.