Skuteczne i tanie narzędzia promocji dla startujących firm

Mateusz Nowak
05.12.2016

Co roku na świecie powstaje ponad 20 tysięcy nowych firm. Co ciekawe tylko 30% z nich przetrwa na rynku przynajmniej kolejnych 12 miesięcy. Co jest tego powodem? Najczęściej kiepski biznesplan i zbyt optymistyczne założenia ekonomiczne. Warto jednak wspomnieć także o marketingu. Źle dobrana strategia reklamowa nie przynosi efektu promocyjnego, a jest tylko niepotrzebnym obciążeniem dla budżetu przedsiębiorcy. Na jakie „pewniaki” warto zatem postawić? Oto 6 naszych propozycji.

  1. Świetna strona internetowa - w nią zdecydowanie warto zainwestować. Firma startują na rynku w XXI wieku nie może zrezygnować ze strony www. Nie może też wybrać taniej, nieprofesjonalnej witryny, bo to natychmiast rzutuje na jej wizerunku.
     
  2. Internetowe kanały relacji z klientami – nie tylko social media, ale także blogi, portale tematyczne i kanały wideo – to obecnie najskuteczniejsze i najtańsze formy bezpośredniego docierania do klientów.
     
  3. Content marketing – rozszerzenie poprzedniego punktu. Debiutująca na rynku firma, która ma ograniczony budżet na promocję i może zdecydować się tylko na jedną strategię, zdecydowanie powinna postawić na content marketing. Dzięki działaniom opartym na wartościowej treści nie tylko poprawia się pozycja strony w wyszukiwarce, ale także znacznie zwiększa szansa na dotarcie do klientów, którzy z zasady ignorują standardowe przekazy reklamowe.
     
  4. Wideo marketing – może być jedną z form content marketingu lub samodzielnym narzędziem promocji startującej firmy. Świetna strategia w przypadku biznesów adresujących swoje usługi do młodszych konsumentów. Nowoczesne, profesjonalne wideo błyskawicznie osiąga sukces w sieci, a to przekłada się na rozpoznawalność marki.
     
  5. Nowy język komunikacji – współcześni klienci to już nie są „Państwo”. To po prostu „Wy”. Nowa firma nie powinna się więc przesadnie puszyć i budować komunikacji z klientami w oparciu o utarte formułki i sztywny język. Bezpośredniość, wskazywanie korzyści a nie cech produktu/usługi, mówienie o potrzebach klientów i rozwiązywanie ich problemów – to pierwszy krok do zbudowania naprawdę skutecznej strategii marketingowej.
     
  6. Nietypowe formy prezentowania produktu/usługi – nowa firma musi się jakoś wyróżnić na rynku. Zrobi to, jeśli zaproponuje klientom wygodniejsze, ciekawsze i bardziej multimedialne formy poznawania produktu/usługi. Zamiast suchego opisu postaw na prezentację 3D, film na YouTube, poradnik, animację. Pamiętaj o ekspansji urządzeń mobilnych, na których ciężko się czyta, za to przyjemnie ogląda.
     

Oczywiście konkurencja także wykorzystuje te narzędzia, co dodatkowo utrudnia zadanie nowej firmie. Mimo wszystko, dysponując ograniczonym budżetem reklamowym, warto sięgać po te rozwiązania, ponieważ naprawdę przynoszą one wymierne korzyści, kosztując przy tym ułamek ceny tradycyjnej kampanii marketingowej np. w telewizji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie