Soluma

Zbuduj świadomość marki w Internecie! 5 najważniejszy zasad

Internet to obecnie podstawowe źródło informacji i inspiracji dla kilkunastu milionów Polaków. To ogromna baza Twoich potencjalnych klientów. Oczywiście nie staną się nimi od razu (większość nigdy nie dostąpi tego zaszczytu). Aby zacząć przyciągać klientów z sieci musisz zadbać o zbudowanie swojej marki w Internecie. Jak to zrobić? Trzeba inwestować w widoczność – to słowo-klucz współczesnego marketingu. W dzisiejszym poradniku przeczytasz o 5 najważniejszych zasadach budowania świadomości marki w Internecie.

  1. Oceń obecny stan – być może Twoja marka jest już całkiem nieźle widoczna? Jak to sprawdzić? Przede wszystkim zacznij od statystyk odwiedzin Twojej strony internetowej (o ile ją masz). Jest źle? W takim razie o widoczności nie ma mowy, a co za tym idzie – Twoja marka nie istnieje w świadomości potencjalnych klientów. Sprawdź też liczbę polubień Twoich profili w social media oraz oceń skalę pozyskiwania klientów bezpośrednio z sieci.
  2. Wskaż grupę docelową – to bardzo ważne, aby budować świadomość marki w precyzyjnie wskazanej grupie docelowej. Po co wydawać pieniądze na promocję wśród osób, które i tak z oczywistych względów nie skorzystają z Twojej oferty (bo np. ich na nią nie stać)? W określeniu grupy docelowej pomocne będą statystyki odwiedzin Twojej strony, informacje na temat osób, które lubią Twoje profile w social media oraz... podejrzenie konkurencji, która ma podobny produkt.
  3. Zainwestuj w porządną stronę internetową – bez niej w zasadzie jakiekolwiek działania promocyjne w Internecie są pozbawione sensu. W końcu klienci chcą się czegoś dowiedzieć o Twojej marce, a naturalnym źródłem takich informacji jest właśnie strona internetowa. Musi być ona dostosowana do obecny standardów, a więc funkcjonalna, przejrzysta i atrakcyjna wizualnie, a także wypełniona doskonałe jakości treścią. Innej drogi nie ma, uwierz na słowo.
  4. Wybierz kilka narzędzi, na które Cię stać – promocja w Internecie ma wiele twarzy, co umożliwia znalezienie opcji idealnie dopasowanych do możliwości Twojej firmy. Zastanów się, które metody będą dla Ciebie najlepsze – zarówno pod względem dostępnego budżetu, jak i oczekiwanych efektów. Pamiętaj przy tym, aby nigdy nie opierać działań marketingowych tylko na jednej strategii.
  5. Nawiązuj relacje z klientami – to ich opinie są najbardziej wartościowym budulcem rozpoznawalności marki w sieci. Ludzie ufają opiniom innych i zawsze będą ich szukać w Internecie, dlatego dbaj o to, aby klienci byli naprawdę zadowoleni z Twoich usług/produktów i chętnie ogłaszali to światu. Proś o wystawianie referencji, prowadź blog na stronie z możliwością komentowania, aktywnie działaj w mediach społecznościowych, przystąp do programu Google Moja Firma (umożliwia wystawianie opinii wyświetlanych bezpośrednio w wyszukiwarce).

Wszystkie te działania mają na celu nie tylko zwiększenie świadomości Twojej marki wśród internautów, ale także zbudowanie pozytywnego, profesjonalnego wizerunku firmy. Jest to bezcenne, o czym – mamy nadzieję – szybko się przekonasz.

W praktyce

Więcej w tym dziale:


Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.