Dlaczego warto mieć porządną wizytówkę w usłudze Google Moja Firma?

Antoni Kwapisz
10.07.2019

Google Moja Firma to usługa skierowana przede wszystkim do lokalnych przedsiębiorców, którzy z uwagi na specyfikę swojego biznesu chcą pozyskiwać klientów z konkretnego obszaru (np. miasta czy województwa). Wciąż nie wszystkie firmy lokalne zdecydowały się na uruchomienie takiej wizytówki, co jest poważnym błędem. W naszym poradniku wymieniamy podstawowe korzyści wynikające z posiadania tego narzędzia promocji w sieci.

Handicap od Google

Wizytówki w usłudze Google Moja Firma są oczkiem w głowie Google, dlatego z założenia mają przewagę nawet nad bardzo dobrze pozycjonowanymi stronami wizerunkowymi. Są lepiej widoczne w wyszukiwarce, a to praktycznie gwarantuje, że użytkownik, który trafi na taką wizytówkę, zapozna się bliżej z ofertą firmy.

Możliwość nawiązania interakcji z klientami

Wizytówka GMF umożliwia prowadzenie konwersacji z potencjalnymi klientami. To ważny atut z punktu widzenia firmy, która dysponuje ograniczonymi możliwościami kontaktu, bo np. nie ma własnej strony internetowej. Klient zadaje pytanie, na które właściciel może szybko i konkretnie odpowiedzieć. To z kolei przekłada się na wzrost zaufania do przedsiębiorstwa i uatrakcyjnia samą wizytówkę.

System ocen

To jeden z największych atutów usługi Google Moja Firma. Dzięki ocenom klienci mogą wyrazić swoją opinię na temat przedsiębiorstwa. Jeśli są to głosy pozytywne, natychmiast rośnie renoma firmy, co skłania kolejne osoby do skorzystania z jej oferty. Poza tym opinie zamieszczone pod wizytówkami GMF uchodzą za wiarygodne źródło informacji, nawet w porównaniu z komentarzami na forach internetowych.

Widoczność na mapach Google

W czasach, gdy coraz więcej osób korzysta z usługi Google Maps np. podczas jazdy po kraju czy nawet spacerowania po obcym mieście, obecność firmy na mapie przynosi wymierne korzyści. Potencjalny klient, który np. chce zjeść coś dobrego w Warszawie, poprosi o sugestię Google, które wyświetli mu kilka adresów w usłudze nawigacyjnej. Użytkownik chętnie skorzysta z takich podpowiedzi, bo od razu otrzyma wskazówki dotyczące dojazdu czy trasy dojścia.

Dobry etap przejściowy przed uruchomieniem strony

Tutaj sprawa jest prosta. Jeśli nie masz wizerunkowej strony internetowej, to chcąc pozyskiwać klientów z Internetu po prostu musisz mieć chociaż wizytówkę w Google Moja Firma. To pozwoli Twojej marce zaistnieć w sieci jeszcze przed uruchomieniem podstawowego narzędzia kontaktu z klientami (czyli strony www).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie