Działania, które na pewno pozwolą Ci pozyskiwać więcej klientów z Internetu. Lista obowiązkowa!

Krzysztof Jagielski
24.09.2018

Większość przedsiębiorców stara się bardzo ostrożnie wydawać pieniądze na reklamę. Wynika to przede wszystkim ze złych doświadczeń z agencjami marketingowmi, które obiecywały złote góry, a później i tak nic z tego nie wyszło. Co prawda nie istnieje strategia, która daje 100% gwarancję powodzenia, ale są narzędzia zaliczane do tzw. „pewniaków”. Jeśli zależy Ci na szybkim zwiększeniu liczby klientów pozyskanych z Internetu, koniecznie wypróbuj działania opisane w naszym poradniku.

Reklama w mediach społecznościowych

Od razu zaznaczmy, że przynosi ona różne efekty, ale jeśli wiesz, że Twoi potencjalni klienci aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, warto się im tam pokazać. Można to robić na różne sposoby. Płatna reklama np. na Facebooku nie jest tania, jednak w przypadku prawidłowego zaplanowania może zagwarantować natychmiastowe rezultaty w postaci zwiększenia liczby klientów.

Możesz także postawić na działania organiczne, czyli sukcesywnie budować zasięg marki w mediach społecznościowych. W tym przypadku nie ma jednak mowy o szybkim odniesieniu wymiernych korzyści (będą one natomiast znacznie trwalsze).

Reklama w wyszukiwarce Google

To najbardziej oczywisty wybór dla przedsiębiorcy, któremu zależy na szybkich efektach. Na pewno wiesz, jak ważne dla sukcesu biznesowego jest osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google na atrakcyjne frazy. Ten proces musi jednak potrwać. Alternatywą dla klasycznego pozycjonowania strony jest wykupienie kampanii linków sponsorowanych w ramach Google Ads.

Opracowanie strategii i opiekę nad kampanią należy powierzyć wyspecjalizowanej agencji SEM lub agencji reklamowej, która oferuje takie usługi. Osoby niemające doświadczenia z projektowaniem kampanii reklamowej w wyszukiwarce popełnią mnóstwo błędów, które po prostu skutkują wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

Content marketing

Na naszym portalu znajdziesz mnóstwo poradników dotyczących content marketingu – warto przeczytać choćby kilka z nich, bo to pozwoli Ci ocenić realne korzyści wynikające z wdrożenia tej strategii w Twoim biznesie.

Content marketing co prawda nie gwarantuje natychmiastowych efektów sprzedażowych, za to może być przydatny w szybkim budowaniu eksperckiego wizerunku marki. Blogowanie, artykuły sponsorowane, szczypta PR-u – nie powinieneś z tego rezygnować.

Responsywna wersja strony

Jeśli Twoja obecna strona firmowa nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych, to wszystkie wcześniejsze pomysły możesz – póki co – odłożyć na półkę. Żadne działania reklamowe nie przyniosą efektów w sytuacji, gdy internauci nie mogą zapoznać się z Twoim produktem i kupić go z poziomu smartfona.

Responsywna strona internetowa jest dziś tak podstawowym narzędziem, że naprawdę nie ma żadnego uzasadnienia dla rezygnacji z tego rozwiązania. Jak najszybciej nadrób zaległości pamiętając, że już ponad 50% transakcji w sieci jest zawieranych w formule mobilnej.

Na koniec zostawiliśmy jeszcze poprawę funkcjonalności i atrakcyjności witryny. Jeśli Twoja aktualna strona jest wyraźnie przykurzona, źle się z niej korzysta i trąci od niej myszką, to natychmiast zainwestuj w szeroko zakrojony redesign. Pamiętaj jednak, że może to także wymagać zmiany identyfikacji wizualnej marki. A propos – w ogóle ją posiadasz? Zastanów się nad tym!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie