Gadżety reklamowe zgodne z ideą Zero Waste

Andrzej Winnicki
25.02.2020

Zero Waste to hasło, które robi wielką karierę w mediach, oczywiście na fali mody na życie zgodnie z naturą, ograniczanie produkcji śmieci oraz generalnie dbanie o naszą planetę. Największe marki świata od dawna inwestują w działania marketingowe, które mają dać im twarz „eco-friendly”. Ta taktyka nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla gigantów. Twoja firma także może ją wykorzystać, a dobrym wstępem będzie zainwestowanie w gadżety reklamowe Zero Waste. Sprawdź, na czym to właściwie polega.

Co to jest Zero Waste?

Zero Waste jest filozofią, która zakłada, że przy odrobinie chęci każdy człowiek może przestać produkować nadmierne ilości śmieci, a nawet całkowicie z nich zrezygnować. Chodzi tutaj przede wszystkim o wszechobecny plastik, w tym torebki foliowe. Z pewnością zauważasz, że jest ich za dużo. W plastiku sprzedaje się praktycznie wszystko, włącznie z produktami spożywczymi.

Ciekawostka

W Polsce średni cykl użycia torebki foliowej wynosi 15 minut. Tymczasem rozkłada się ona około 400 lat.

Chcąc żyć zgodnie z zasadą Zero Waste nie wystarczy tylko zrezygnować z plastikowych torebek i reklamówek. Trzeba także rozsądniej korzystać z różnych zasobów na poziomie własnego domu. Kupujemy tyle żywności, ile faktycznie potrzebujemy. Staramy się maksymalnie wykorzystać każdy produkt – np. woda po gotowaniu ziemniaków świetnie nadaje się do podlewania kwiatów.

W trend Zero Waste wpisują się także producenci gadżetów reklamowych, którzy dostarczają firmom coraz ciekawsze narzędzia promocji będące przyjaznymi dla środowiska naturalnego, a przy tym bardzo funkcjonalnymi na co dzień. Warto się tym tematem zainteresować, również dlatego, że coraz bardziej realne staje się wprowadzenie przepisów znacząco ograniczających użycie plastiku w biznesie – w tym do celów marketingowych.

Przykłady gadżetów Zero Waste

Firmy zwracają na nie coraz baczniejszą uwagę, ponieważ standardowe gadżety niestety w ogóle nie wpisują się w filozofię Zero Waste. Podajmy tutaj przykład klasycznego długopisu z plastikową obudową, który przecież bardzo szybko trafia do śmietnika i nie zostaje odzyskany.

Na szczęście mamy już dostęp do bardzo atrakcyjnych gadżetów alternatywnych, przyjaznych środowisku naturalnemu. Kilka przykładów znajdziesz poniżej:

  • Artykuły piśmiennicze z drewna oraz recyklatu
  • Notesy wyprodukowane z papieru z odzysku
  • Pendrive w obudowie kartonowej
  • Jutowe czy lniane torby na zakupy
  • Torebki papierowe zamiast reklamówek foliowych

Promując się przy pomocy takich gadżetów skutecznie budujesz renomę marki odpowiedzialnej społecznie, świadomej potrzeb naszej planety, nowoczesnej, a tym samym godnej zaufania.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie