Zero Waste to hasło, które robi wielką karierę w mediach, oczywiście na fali mody na życie zgodnie z naturą, ograniczanie produkcji śmieci oraz generalnie dbanie o naszą planetę. Największe marki świata od dawna inwestują w działania marketingowe, które mają dać im twarz „eco-friendly”. Ta taktyka nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla gigantów. Twoja firma także może ją wykorzystać, a dobrym wstępem będzie zainwestowanie w gadżety reklamowe Zero Waste. Sprawdź, na czym to właściwie polega.
Zero Waste jest filozofią, która zakłada, że przy odrobinie chęci każdy człowiek może przestać produkować nadmierne ilości śmieci, a nawet całkowicie z nich zrezygnować. Chodzi tutaj przede wszystkim o wszechobecny plastik, w tym torebki foliowe. Z pewnością zauważasz, że jest ich za dużo. W plastiku sprzedaje się praktycznie wszystko, włącznie z produktami spożywczymi.
Ciekawostka
W Polsce średni cykl użycia torebki foliowej wynosi 15 minut. Tymczasem rozkłada się ona około 400 lat.
Chcąc żyć zgodnie z zasadą Zero Waste nie wystarczy tylko zrezygnować z plastikowych torebek i reklamówek. Trzeba także rozsądniej korzystać z różnych zasobów na poziomie własnego domu. Kupujemy tyle żywności, ile faktycznie potrzebujemy. Staramy się maksymalnie wykorzystać każdy produkt – np. woda po gotowaniu ziemniaków świetnie nadaje się do podlewania kwiatów.
W trend Zero Waste wpisują się także producenci gadżetów reklamowych, którzy dostarczają firmom coraz ciekawsze narzędzia promocji będące przyjaznymi dla środowiska naturalnego, a przy tym bardzo funkcjonalnymi na co dzień. Warto się tym tematem zainteresować, również dlatego, że coraz bardziej realne staje się wprowadzenie przepisów znacząco ograniczających użycie plastiku w biznesie – w tym do celów marketingowych.
Firmy zwracają na nie coraz baczniejszą uwagę, ponieważ standardowe gadżety niestety w ogóle nie wpisują się w filozofię Zero Waste. Podajmy tutaj przykład klasycznego długopisu z plastikową obudową, który przecież bardzo szybko trafia do śmietnika i nie zostaje odzyskany.
Na szczęście mamy już dostęp do bardzo atrakcyjnych gadżetów alternatywnych, przyjaznych środowisku naturalnemu. Kilka przykładów znajdziesz poniżej:
Promując się przy pomocy takich gadżetów skutecznie budujesz renomę marki odpowiedzialnej społecznie, świadomej potrzeb naszej planety, nowoczesnej, a tym samym godnej zaufania.