Jak uniknąć irytujących pytań od klientów?

Za ostro? Jesteśmy przekonani, że sam właśnie w taki sposób określasz pytania, które notorycznie przesyłają do Ciebie klienci. Na szczęście są sposoby, by się przed nimi bronić i w ten sposób przestać marnować czas na bezproduktywne dyskusje. Wykorzystaj do tego swoją stronę internetową. Podpowiemy Ci, co powinieneś zrobić, aby znacznie ograniczyć napływ irytujących i często głupich pytań od klientów w stylu: „a za ile?”, „a kto ty jesteś?”, „a czemu tak drogo?” itp.

Stwórz dział FAQ

To najprostsze rozwiązanie, które wcale nie wymaga od Ciebie ponoszenia wielkich inwestycji. Dział FAQ, czyli pytań i odpowiedzi, powinien znaleźć się na stronie każdej firmy mającej problem z wciąż powtarzającymi się pytaniami od klientów. Zbierz te najpopularniejsze (i jednocześnie najbardziej irytujące) i odpowiedz na nie możliwie obszernie. Gdy tylko klient zada pytanie, odeślij go grzecznie do działu FAQ.

Zacznij prowadzić blog

Gdy zauważysz, że niektóre pytania powtarzają się wyjątkowo często, odpowiedz na nie w formie artykułów na blogu firmowym. To świetny sposób na to, by wyczerpać temat i uwolnić się od natrętnych pytań. Dodatkowo artykuły z czasem zaczną ściągać ruch na stronę bezpośrednio z wyszukiwarki. Ta strategia jest szczególnie korzystna, ponieważ możesz dzięki niej pokazać swój profesjonalizm i otwartość. 

Koniecznie dodaj cennik na stronie

W czołówce najbardziej irytujących pytań są te dotyczące pieniędzy. Jeśli zauważyłeś, że klienci bez przerwy zasypują Cię prośbami o ofertę cenową, to czas najwyższy umożliwić im samodzielne oszacowanie, ile dana usługa czy produkt będą ich kosztować. Jak najszybciej dodaj na stronie zakładkę z cennikiem.

Taka zakładka nie tylko znacznie ograniczy napływ irytujących pytań, ale także będzie mieć pozytywny wpływ na zasięg strony w wyszukiwarce. Ponadto oficjalne publikowanie cennika zwiększa wiarygodność firmy w oczach klientów.

Rozbuduj opisy ofert

Spójrz na ten problem z drugiej strony: a może powtarzające się i przez to irytujące pytania od klientów, to Twoja wina? Może nie dostarczasz im wyczerpującej informacji na temat swojej oferty? Przyjrzyj się dokładnie treści na stronie. Czy nie jest zbyt lakoniczna? Czy przeciętny klient na pewno zrozumie, co właściwie oferujesz i dlaczego żądasz za to takiej, a nie innej ceny? Jeśli masz tutaj jakiekolwiek wątpliwości, warto zastanowić się nad rozbudowaniem treści lub stworzeniem jej od nowa.

Nie traktuj tego w kategoriach przechwalania się, ale dobrej rady: zapoznaj się z naszą stroną internetową i sprawdź, jak powinna wyglądać wyczerpująca komunikacja elektroniczna z klientem. My także mieliśmy problem z irytującymi pytaniami. Owszem, nadal się one zdarzają, jednak skala jest już znacznie mniejsza, co jest zasługą rozbudowania treści, dodania szczegółowych cenników, blogowania i zbudowania działu FAQ.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.