Dlaczego warto reklamować się na portalach lokalnych w Elblągu? 5 powodów

Antoni Kwapisz
06.06.2016

Firmy działające na elbląskim rynku mają bardzo szeroki wybór miejsc, w których warto się reklamować. To lokalna prasa, rozgłośnie radiowe, tablice ogłoszeniowe czy bilbordy. W dobie tak dynamicznego rozwoju Internetu nie można jednak zapomnieć o potencjalne reklamowym, jaki mają portale internetowe. Dlaczego warto się na nich reklamować? Oto 5 podstawowych powodów.

  1. Rosnąca popularność portali – wszystkie tytuły prasowe od lat notują spadek liczby czytelników, a tej tendencji nie da się już zatrzymać. Za kilkanaście lat prawdopodobnie czekać nas będzie całkowity upadek prasy drukowanej. Wiele redakcji przenosi więc swoją aktywność do sieci. Nowe pokolenie czytelników czerpie informacje na temat lokalnych wydarzeń wyłącznie z Internetu, korzystając z portali. Jeśli się na nich nie reklamujesz, tracisz możliwość dotarcia do ogromnej bazy potencjalnych klientów.
  2. Koszt – reklama na portalach internetowych jest znacznie tańsza niż w przypadku prasy drukowanej, a także radia. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę jej efektywność. Oczywiście za reklamowanie się w widocznym miejscu na popularnym portalu trzeba sporo zapłacić, jednak im większa liczba czytelników strony, tym lepiej będą to wydane pieniądze.
  3. Łatwa ocena skuteczności reklamy – w przypadku prasy drukowanej trudno jest ocenić, czy reklama przyniosła jakiś efekt. Wydawca nie może bowiem określić, ile osób faktycznie przeczytało komunikat. Na portalach nie jest to problemem – właściciel dokładnie wie, ile osób kliknęło w baner reklamowy czy przeczytało artykuł sponsorowany, ponieważ statystyki podaje wyszukiwarka. Na podstawie tych danych można podjąć decyzję o kontynuowaniu kampanii lub zmianie jej charakteru.
  4. Ogromne możliwości reklamowe – zwykłe banery to tylko część oferty reklamowej portali. Bardzo popularne stają się natomiast kampanie bazujące na treści. Artykuł sponsorowany, poradnik, relacja, zapowiedź wydarzenia – takie treści cieszą się dużą popularnością czytelników, co przekłada się na zainteresowanie firmą/produktem/usługą.
  5. Eksterytorialny zasięg – portal lokalny w Elblągu może przeglądać zarówno mieszkaniec Elbląga, jak i Nowego Jorku, Toronto czy Sydney. Internet nie ma granic, co znacznie zwiększa zasięg reklamowy. Jeśli Twoich usług potrzebuje klient np. z Krakowa, to znajdzie reklamę przez wyszukiwarkę. W przypadku mediów tradycyjnych reklama zawsze ma zasięg wyłącznie lokalny.

Reklamowanie się na portalach lokalnych w Elblągu jest więc świetnym wyborem dla praktycznie każdej firmy działającej na miejscowym rynku. Jest również pewne, że taka forma promocji będzie w kolejnych latach zyskiwać na znaczeniu i wypierać tradycyjne rozwiązania.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie