Soluma

Nowa myjnia samochodowa w Elblągu – jak ją reklamować na bardzo konkurencyjnym rynku?

Elbląg nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. W naszym mieście dosłownie roi się od myjni samochodowych, zarówno mechanicznych, jak i bezdotykowych i ręcznych. Kolejna myjnia, która miałaby powstać na elbląskim rynku, stanie więc przed arcytrudnym zadaniem. Nikt nie powiedział jednak, że nie ma szans na wybicie się na tle konkurencji. Jakie atuty warto wykorzystać? W jaki sposób rozreklamować nową myjnię samochodową? Oto kilka rad.

Efekt świeżości

Obserwuje go każda nowa myjnia w mieście. Kierowcy szukają jeszcze lepszych i jeszcze tańszych sposobów na umycie swoich samochodów, dlatego z reguły chętnie skorzystają z oferty debiutanta. Oczywiście pod warunkiem, że się o niej dowiedzą. Dlatego przed wystartowaniem z biznesem koniecznie trzeba zadbać o kampanię reklamową.

W przypadku myjni świetnie sprawdzi się tzw. kampania teaserowa, czyli zapowiadająca otwarcie punktu. W zależności od budżetu można ją rozpocząć już na kilka tygodni przed uruchomieniem myjni, stopniowo zwiększając napięcie. Każdy zwróci uwagę na tajemnicze bilbordy, na których będzie widnieć hasło w stylu: „Twój samochód zasługuje na więcej. Daj mu to – już wkrótce”. Im bliżej otwarcia, tym więcej szczegółów warto zdradzać. Dobrze przeprowadzona kampania, wsparta dobrej jakości materiałami drukowanymi, na pewno przyciągnie do myjni wielu klientów.

Ważne

Pamiętaj jednak, aby nie zawieść swoich klientów. Efekt świeżości działa tylko raz – jeśli kierowcy stwierdzą, że jakość mycia jest słaba, na pewno więcej nie wrócą. To wybredni klienci.

Tradycyjne narzędzia promocji

Otwarcie nowej myjni warto oczywiście zapowiedzieć w lokalnych mediach i na portalach internetowych. Postaw na zwykłą kampanię banerową, ale wesprzyj ją także ciekawym, merytorycznym przekazem. Jak to zrobić?

Zwróć się do lokalnego portalu z prośbą o opublikowanie artykułu sponsorowanego, w którym podpowiesz kierowcom, jak prawidłowo dbać o lakier samochodu i na co zwrócić uwagę wybierając konkretną myjnię. Takie treści cieszą się dużą popularnością, co powinno przełożyć się na spore zainteresowanie myjnią.

Oczywiście publikacja artykułu będzie płatna, ale to marginalny wydatek w kontekście kosztu całej kampanii promocyjnej.

Rada

Możesz także pomyśleć o spotach w lokalnym radiu – tutaj sugerujemy wybrać rozgłośnię, która cieszy się największym zainteresowaniem wśród taksówkarzy.

Myjnia dobrze widoczna

Twoja myjnia musi być atrakcyjna wizualnie, bo to wzbudza zaufanie. Mało który kierowca umyłby swój samochód na błotnistym polu, prawda? Zadbaj więc o świetne logo i wysokiej klasy oznaczenia – banery, bilbordy, tablice informacyjne. Przejdź się także po warsztatach samochodowych i poproś o możliwość zostawienia ulotki reklamowej, z którą klient uzyska np. 15% rabatu na woskowanie.

Ważne jest również budowanie lojalności klientów. Dlatego pomyśl o wyprodukowaniu gadżetów reklamowych z logo Twojej myjni, które wręczysz każdemu kierowcy, który skorzysta z myjni w ciągu pierwszych 7 dni od jej otwarcia. Niech to będzie coś praktycznego – np. skrobaczka do szyb, brelok do kluczyków czy zestaw do pielęgnacji kokpitu. Nie wydasz na to majątku, a zyskasz wdzięczność i lojalność klientów.

Rynek myjni samochodowych w Elblągu jest bardzo konkurencyjny, dlatego nowy gracz w branży musi postawić na solidny marketing. Teraz już wiesz, po które rozwiązania warto sięgnąć.

W praktyce

Więcej w tym dziale:


Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.