5 żelaznych zasad pozycjonowania bloga

Antoni Kwapisz
08.05.2017

Prowadzisz bloga firmowego? To świetny sposób na zwiększenie zasięgu promocyjnego marki, ale pod warunkiem, że ten blog będzie mieć czytelników. Aby tak się stało niezbędne jest zadbanie o jego widoczność w wyszukiwarce Google, a więc po prostu pozycjonowanie bloga. W przypadku witryny z często aktualizowaną treścią nie jest to wcale takie trudne. Wystarczy stosować się do tych 5 podstawowych zasad.

  1. Krótkie, atrakcyjne tytuły wpisów – najlepiej zawierające jakieś słowa kluczowe, które mogą być potencjalnie szukane przez przedstawicieli grupy docelowej marki i bloga. Sprawdź, jakie frazy w wyszukiwarkę wpisują czytelnicy. Pomocna może być strona www.answerthepublic.com, która po wpisaniu jakiegoś słowa kluczowego zwróci Ci wyniki najpopularniejszych wyszukiwań.
     
  2. Wyznacz słowa kluczowe, które są najważniejsze dla danego wpisu – jeśli tworzysz wpis na temat obuwia sportowego, to oczywiście takimi słowami mogą być np.: „buty”, „obuwie sportowe”, „adidasy”, „buty do biegania”, „obuwie do joggingu” itd. Wyznacz 5-10 słów i użyj ich w swoim artykule. Bardzo ważne jest, aby używać ich w sposób naturalny, nienachalny. Zawsze na pierwszym miejscu jest wartość merytoryczna wpisu.
     
  3. Stwórz opis meta – opis meta to krótki, około 150-znakowy tekst wyświetlany w wyszukiwarce tuż pod linkiem prowadzącym do wpisu. W meta description warto oczywiście zawrzeć słowo kluczowe dla danego wpisu, a także zadbać, by opis był bardzo atrakcyjny i zachęcał użytkowników do przejścia na stronę. Zdradź, co znajduje się we wpisie, ale zrób to w sposób maksymalnie intrygujący.
     
  4. Oznacz obrazki – jeśli wpis na blogu ma zostać uzupełniony grafikami, np. zdjęciem głównym i obrazkami wyświetlanymi w treści, to te elementy także powinny zostać oznaczone słowami kluczowymi i dodatkowo atrybutem ALT, czyli krótkim opisem tego, co przedstawia zdjęcie. Atrybut ALT nie jest widoczny dla użytkowników, ale dla robotów wyszukiwarki tak i biorą one go pod uwagę wyszukując najbardziej odpowiednie wyniki wyszukiwania na zadane przez internautę pytanie.
     
  5. Linkowanie wewnętrzne – na blogu ma kolosalne znaczenie, ponieważ z jednej strony ułatwia czytelnikom nawigację (mogą łatwo przejść do wpisów tematycznie związanych z artykułem, który akurat czytają), a z drugiej linki wewnętrzne stanowią jeden z czynników SEO i wpływają na uwiarygodnienie i uatrakcyjnienie bloga w ocenie robotów wyszukiwarki.

Samodzielne pozycjonowanie bloga firmowego nie jest więc przesadnie skomplikowane, dlatego warto poświęcić na to trochę czasu. Oczywiście pamiętając, że solą każdego bloga są wartościowe, atrakcyjne i merytoryczne wpisy, o które należy zadbać w pierwszej kolejności.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie