Chyba żaden rozsądny przedsiębiorca nie liczy na to, że uda mu się zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w sieci bez inwestowania w szeroko pojęte działania SEO. Dbanie o dobrą widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google jest absolutną podstawą. Wywalczenie wysokiej pozycji w indeksie nie jest oczywiście proste, a sprawę dodatkowo utrudnia nagminne popełnianie drobnych, ale bardzo szkodliwych błędów. Przeczytasz o nich w naszym poradniku.
Chodzi przede wszystkim o ich jakość stylistyczną i merytoryczną. Wielu przedsiębiorców po przeczytaniu różnych „mądrych” poradników wpada w pułapkę tworzenia treści przesyconych słowami kluczowymi. Takie teksty nie mają żadnej wartości sprzedażowej – zadowalają wyłącznie wyszukiwarkę. Co z tego, że strona będzie wysoko w indeksie, jeśli każdy średnio rozgarnięty klient po przeczytaniu tekstu „pod SEO” nawet nie nawiąże kontaktu z firmą?
Rada
Pamiętaj również o tym, aby teksty na stronie były dostatecznie rozbudowane – nie mogą to być 2-3 zdania złożone ze słów kluczowych. Google zwraca baczną uwagę na długość tekstów, uznając te rozbudowane za bardziej wartościowe.
Meta description to treść, która wyświetla się w wyszukiwarce tuż pod linkiem prowadzącym do konkretnej strony. Może to być np. strona z opisem produktu. Mnóstwo firm kompletnie bagatelizuje konieczność zadbania o to, by opis meta był atrakcyjny dla czytelnika i wartościowy dla wyszukiwarki.
Opisy meta nie powinny być wyrwanymi z kontekstu fragmentami artykułu czy opisu oferty, bo to wygląda źle i w ogóle nie zachęca do odwiedzenia strony. Opis niesformatowany pod kątem SEO będzie również utrudniać pozycjonowanie witryny w Google.
Po wielu latach użytkowania jednej strony internetowej może się zdarzyć, że poszczególne podstrony czy np. wpisy na blogu przestaną być aktywne. W takiej sytuacji należy koniecznie zadbać o ich usunięcie z mapy witryny lub w ostateczności stworzenie jakiegoś atrakcyjnego ekranu z błędem 404.
Zbyt wiele podstron, które de facto nie istnieją, ma negatywny wpływ na odbiór witryny przez roboty wyszukiwarki i może spowodować pogorszenie pozycji strony w Google. Dlatego raz na jakiś czas trzeba zrobić przegląd serwisu i usunąć z niego nieaktywne linki.
Adres www.jankowalski.pl/oferta/uslugi-dentystyczne jest przyjazny użytkownikowi i wyszukiwarce. Można się łatwo zorientować, co znajdziemy na stronie. Jeśli jednak zaczniemy stosować adresy w stylu: www.jankowalski.pl/gryugdk/post-php/press-click i tym podobne, będzie to miało negatywny wpływ na pozycję witryny w Google.
Im bardziej przejrzysty adres, tym po prostu lepiej. Dlatego koniecznie sprawdź, czy do poszczególnych podstron nie prowadzą linki, które już na pierwszy rzut oka wyglądają niewiarygodnie i zwyczajnie odstraszają użytkowników.
Wymieniliśmy błędy, na które nie zawsze zwraca się uwagę, a które rzeczywiście mogą być przyczyną zbyt wolnych postępów w pozycjonowaniu witryny. Sprawdź, czy te problemy nie dotyczą także Twojej strony!