Proste i często popełniane błędy, na których bardzo traci SEO Twojej strony www

Jerzy Biernacki
17.05.2018

Chyba żaden rozsądny przedsiębiorca nie liczy na to, że uda mu się zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w sieci bez inwestowania w szeroko pojęte działania SEO. Dbanie o dobrą widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google jest absolutną podstawą. Wywalczenie wysokiej pozycji w indeksie nie jest oczywiście proste, a sprawę dodatkowo utrudnia nagminne popełnianie drobnych, ale bardzo szkodliwych błędów. Przeczytasz o nich w naszym poradniku.

Bardzo słabe treści

Chodzi przede wszystkim o ich jakość stylistyczną i merytoryczną. Wielu przedsiębiorców po przeczytaniu różnych „mądrych” poradników wpada w pułapkę tworzenia treści przesyconych słowami kluczowymi. Takie teksty nie mają żadnej wartości sprzedażowej – zadowalają wyłącznie wyszukiwarkę. Co z tego, że strona będzie wysoko w indeksie, jeśli każdy średnio rozgarnięty klient po przeczytaniu tekstu „pod SEO” nawet nie nawiąże kontaktu z firmą?

Rada

Pamiętaj również o tym, aby teksty na stronie były dostatecznie rozbudowane – nie mogą to być 2-3 zdania złożone ze słów kluczowych. Google zwraca baczną uwagę na długość tekstów, uznając te rozbudowane za bardziej wartościowe.

Brak zwracania uwagi na opis meta

Meta description to treść, która wyświetla się w wyszukiwarce tuż pod linkiem prowadzącym do konkretnej strony. Może to być np. strona z opisem produktu. Mnóstwo firm kompletnie bagatelizuje konieczność zadbania o to, by opis meta był atrakcyjny dla czytelnika i wartościowy dla wyszukiwarki.

Opisy meta nie powinny być wyrwanymi z kontekstu fragmentami artykułu czy opisu oferty, bo to wygląda źle i w ogóle nie zachęca do odwiedzenia strony. Opis niesformatowany pod kątem SEO będzie również utrudniać pozycjonowanie witryny w Google.

„Ta strona nie istnieje”

Po wielu latach użytkowania jednej strony internetowej może się zdarzyć, że poszczególne podstrony czy np. wpisy na blogu przestaną być aktywne. W takiej sytuacji należy koniecznie zadbać o ich usunięcie z mapy witryny lub w ostateczności stworzenie jakiegoś atrakcyjnego ekranu z błędem 404.

Zbyt wiele podstron, które de facto nie istnieją, ma negatywny wpływ na odbiór witryny przez roboty wyszukiwarki i może spowodować pogorszenie pozycji strony w Google. Dlatego raz na jakiś czas trzeba zrobić przegląd serwisu i usunąć z niego nieaktywne linki.

Źle wyglądające adresy

Adres www.jankowalski.pl/oferta/uslugi-dentystyczne jest przyjazny użytkownikowi i wyszukiwarce. Można się łatwo zorientować, co znajdziemy na stronie. Jeśli jednak zaczniemy stosować adresy w stylu: www.jankowalski.pl/gryugdk/post-php/press-click i tym podobne, będzie to miało negatywny wpływ na pozycję witryny w Google.

Im bardziej przejrzysty adres, tym po prostu lepiej. Dlatego koniecznie sprawdź, czy do poszczególnych podstron nie prowadzą linki, które już na pierwszy rzut oka wyglądają niewiarygodnie i zwyczajnie odstraszają użytkowników.

Wymieniliśmy błędy, na które nie zawsze zwraca się uwagę, a które rzeczywiście mogą być przyczyną zbyt wolnych postępów w pozycjonowaniu witryny. Sprawdź, czy te problemy nie dotyczą także Twojej strony!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie