Proste kroki do usprawnienia linkowania wewnętrznego na Twojej stronie internetowej

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z najważniejszych elementów szeroko pojętego SEO. Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływ mają nie tylko linki, które prowadzą do niej z innych witryn, ale także te, które znajdują się w ramach jej struktury. Usprawnienie linkowania wewnętrznego nie jest takie trudne, ale na pewno wymaga pracy. Sprawdź, jak to zrobić w czterech krokach.

Zacznij pisać blog

Nie ma lepszego sposobu na to, by od razu wzbogacić linkowanie wewnętrzne w ramach strony. Uruchomienie bloga pozwoli Ci publikować artykuły i odsyłać do nich czytelników. Blog jest świetnym narzędziem do poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce, a także do budowania pozycji branżowego eksperta. Jeśli jeszcze go nie masz, to szybko nadrób zaległości.

Pisząc artykuły nie zapominaj, aby linkować w nich do starszych wpisów. To sposób na to, by blog był bardziej atrakcyjny dla czytelników, co przełoży się na wydłużenie czasu przeglądania artykułów i dobrze wpłynie na SEO.

Nie przesadzaj z linkowaniem tylko do jednej strony

W każdym tekście umieszczonym na stronie możesz umieścić link prowadzący do innej podstrony. Jest to łatwe, ale wielu właścicieli witryn pozwala sobie na daleko idącą przesadę. W efekcie czytelnicy co chwilę trafiają na odnośnik do strony głównej czy formularza kontaktowego, co jest męczące i może zostać źle odebrane przez wyszukiwarkę.

Dobrą praktyką jest wzmacnianie wszystkich podstron witryny i budowanie między nimi czytelnych połączeń. Nie bój się odesłać czytelnika do niszowej treści. Eksperymentuj. W tekście do zakładki Cennik możesz przecież zastosować link prowadzący do wpisu na blogu, w którym wyjaśniłeś, dlaczego stosujesz takie a nie inne ceny i za co klient właściwie płaci.

Linkuj z głową

Nie można przesadzić w drugą stronę, czyli „zaśmiecać” wszystkich treści masą linków prowadzących do poszczególnych podstron. Efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Treść stanie się nieczytelna i nieatrakcyjna. Czytanie jakiegokolwiek tekstu będzie po prostu męczące. Wstawiaj linki tylko tam, gdzie są one naprawdę potrzebne i rzeczywiście mogą się przydać użytkownikom.

Naturalne anchory

Anchory to fragmenty tekstu, pod którymi kryją się linki do innych podstron witryny. Zadbaj o to, aby były one możliwie naturalne. Nie pisz np. „Kliknij TUTAJ”, ale ukryj link pod normalnym zdaniem, które wchodzi w skład całej wypowiedzi. Takie anchory są o wiele przyjaźniejsze i lepiej odbierane także przez roboty wyszukiwarki.

Porada: Sprawdź jak skutecznie reklamować firmę... tutaj →
szczegółowy plan działań

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

poradnik -lipiec2018
Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.