3 mity na temat reklamy prasowej, które są już dawno nieaktualne

Magdalena Siwko
26.11.2019

Reklama prasowa nie jest dziś pierwszym wyborem dla większości przedsiębiorców, którzy rozpoczynają proces budowania rozpoznawalnej i atrakcyjnej marki. Na tym polu zdecydowanie wygrywa Internet – reklama online jest łatwo dostępna, tania, można ją wykupić i wyemitować bez niczyjej pomocy (ale z jakim skutkiem, to już temat na osobny artykuł). Rozmawiając z różnymi przedsiębiorcami na temat reklamy w prasie zwykle słyszymy: „Przecież nikt już nie czyta gazet” albo „To jest za drogie”. Okazuje się, że podobne opinie nie do końca znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. W naszym artykule wymieniamy 3 największe mity na temat reklamy prasowej i krótko je obalamy.

Mit 1: Reklama w prasie to reklama w gazecie

Fakt jest taki: prasa musiała ewoluować i ewoluowała. Wydawcy oczywiście długo się przed tym bronili, zaklinali rzeczywistość, trochę podśmiewali się z zapowiedzi upowszechnienia  dostępu do Internetu i przejęcia przez sieć funkcji pierwszego źródła informacji i rozrywki. W końcu jednak musieli sami w ten Internet wejść.

Współczesna prasa to wręcz coraz bardziej prasa elektroniczna niż drukowana. Papierowe wydania są utrzymywane w celach głównie wizerunkowych, dla prestiżu, ale koniem pociągowym dla wydawców stały się e-wydawnictwa (głównie portale z płatnym dostępem).

Decydując się na reklamę w prasie wcale więc nie jest się skazanym na to, co zaoferuje wydawca papierowego czasopisma czy dziennika. Spokojnie można dziś negocjować bardzo atrakcyjne stawki za emisję hybrydową, czyli na papierze i online.

Mit 2: Reklama prasowa jest nudna.

Czas najwyższy zerwać z utożsamianiem reklamy prasowej z ogłoszeniami czy przegadanymi artykułami sponsorowanymi. Obecnie zarówno reklamodawcy, jak i wydawcy, mają do dyspozycji znacznie szerszy i atrakcyjniejszy arsenał metod dotarcia do potencjalnych klientów. Być może zaskoczy Cię informacja, że współczesna, nowoczesna reklama prasowa może oddziaływać nie tylko na zmysł wzroku, ale też zapachu, słuchu i dotyku.

Przykłady: formą reklamy prasowej może być chociażby darmowa próbka kosmetyku. Żaden czytelnik nie zlekceważy takiego prezentu, co natychmiast przekłada się na wzrost świadomości marki. Może to również być płyta CD z materiałem multimedialnym czy próbka zapachu nowej linii perfum. W przypadku takich narzędzi reklamy trudno jednak mówić o nudzie.

Mit 3: Reklama w prasie „żyje” jeden dzień.

To również już nie jest prawda. Owszem, cykl życia dziennika jest bardzo krótki, ponieważ taką gazetę zwykle wyrzuca się zaraz po przeczytaniu. Zupełnie inaczej wygląda to natomiast w przypadku magazynów oraz e-wydań. Zwłaszcza te ostatnie gwarantują bardzo długi dostęp do reklamy (czas jej emisji jest ustalany indywidualnie z wydawcą). Z kolei magazyny bardzo często są kolekcjonowane i długo oferowane klientom różnych punktów usługowych w poczekalniach.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.