3 pomysły na świetną akcję specjalną z udziałem stacji radiowej

Maciej Piwowski
07.11.2016

Są organizowane wszędzie: w galeriach handlowych, na rynkach miast, a nawet w domach słuchaczy. Akcje specjalne to bardzo silna broń w ofercie stacji radiowych. Są one organizowane nie tylko po to, aby wypromować radio, ale także jego partnerów, czyli sponsorów eventu. W ten sposób można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: zapewnić firmie reklamę, a przy okazji zarobić pieniądze. Myślisz nad tym, aby zaproponować jakiejś stacji zorganizowanie akcji specjalnej? Mamy dla Ciebie 3 ciekawe pomysły.

Event dla mieszkańców

Jest to świetny pomysł, ponieważ stacjom bardzo zależy na tym, aby organizować imprezy dla lokalnych słuchaczy – w końcu to oni kupują produkty reklamodawców. Event dla mieszkańców ma również ten atut, że można go bardzo łatwo sprzedać w innych mediach oraz zainteresować nim władze samorządowe. Miasta i urzędy marszałkowskie chętnie obejmują patronaty nad ciekawymi akcjami, które angażują społeczność i zapewniają jej rozrywkę.

Może to być koncert wielkiej gwiazdy muzycznej, obchody jakiegoś ważnego wydarzenia lokalnego, targi, impreza tematyczna, event z okazji rozpoczęcia lub zakończenia lata, wielka akcja rabatowa w galerii handlowej – pomysłów jest mnóstwo. Ważne, aby wydarzenia było maksymalnie osadzone w lokalnych realiach.

Wydarzenie sportowe

Bardzo modna forma akcji specjalnej, w którą chętnie angażują się także stacje ogólnopolskie. Dobrym przykładem może być np. weekend narciarski w jakimś popularnym kurorcie. Sponsor zapewnia ciepłą herbatę, poczęstunek, namioty, obecność animatorów dziecięcych. Stacja radiowa bierze natomiast na siebie kwestię logistyki, wymyślenie konkursów i całej formuły wydarzenia oraz oczywiście nagłośnienie akcji na swojej antenie.

Dobrze zorganizowany event sportowy świetnie wpisuje się w modę na zdrowy styl życia oraz spędzanie wolnego czasu z rodziną.

Akcja charytatywna

Brzydko to zabrzmi, ale akcje o zabarwieniu charytatywnym zawsze dobrze się „sprzedają”. Dużo się o nich mówi, a lokalne media chętnie się w nie angażują. Liczy się jednak pomysł. Bardzo ważne jest, by nie przedłożyć celu promocyjnego nad pomocowy. Ten pierwszy powinien być tylko dodatkiem do drugiego.

Przykład? Mamy sierpień, a więc zbliża się czas kompletowania wyprawek szkolnych. Nie wszystkie rodziny mają na to pieniądze. Można więc zorganizować akcję, której sponsor przekaże gotowe wyprawki np. dla 1000 najbiedniejszych rodzin z regionu. Finałowi towarzyszyć będzie wielki koncert. Każda stacja radiowa marzy, aby wziąć w tym udział, bo jest to gwarancja zainteresowania ze strony innych mediów oraz władz samorządowych.

To oczywiście tylko przykłady, bo pomysłów na ciekawe akcje specjalne z udziałem lokalnej stacji radiowej jest mnóstwo. Pamiętaj, że wszystko zaczyna się od dobrej koncepcji, którą należy później odpowiednio opakować. To już jednak zadanie dla profesjonalistów – kto jak kto, ale radiowcy wiedzą, jak sprzedać wydarzenie w atrakcyjnej formie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie