Czy warto reklamować się w radiu? 5 argumentów ZA

Krzysztof Jagielski
07.11.2016

Reklama w radiu od lat traci na popularności, szczególnie na rzecz Internetu i telewizji, jednak nadal może być atrakcyjnym narzędziem promocji dla niektórych firm. Świadczy o tym fakt, że większość popularnych stacji radiowych mimo wszystko wypełnia zaplanowane bloki i nie narzeka na brak reklamodawców. W tym wpisie wymienimy 5 argumentów przemawiających za tym, że jednak warto reklamować się w radiu.

  1. Ogromny wybór stacji – wiele razy mówiło się już o tym, że radio nie ma żadnej przyszłości i wkrótce w eterze zapanuje cisza. Nic takiego jednak nie nastąpiło. Powstają wciąż nowe stacje radiowe, które stają się coraz bardziej sformatowane, czyli ukierunkowane na gusta precyzyjnie wyznaczonej grupy słuchaczy. To otwiera przed reklamodawcami drogę do wyboru rozgłośni najlepiej odpowiadającej gustom grupy docelowej produktu czy usługi.
  2. Niski koszt – reklama w radiu jest jedną z najtańszych form w promocji w relacji do zasięgu. Popularny portal internetowy miesięcznie odwiedza powyżej 100.000 użytkowników. Tymczasem średnio popularna stacja radiowa o zasięgu lokalnym ma nawet kilkaset tysięcy wiernych słuchaczy. Wykupienie miesięcznej kampanii spotowej wiąże się z wydatkiem od 1000 złotych wzwyż (w zależności od zasięgu nadawcy i częstotliwości emisji spotów). To nie są duże pieniądze, co powinno zainteresować firmy dysponujące niewielkim budżetem.
  3. Lokalność – to największa siła radia. W naszym kraju działają setki rozgłośni, które swoim zasięgiem obejmują poszczególne regiony. Przekazują informacje z miasta czy powiatu, dzięki czemu są bardzo popularne wśród lokalnej społeczności. To duży atut dla przedsiębiorców, którzy celują w sprzedaż na wąskim rynku.
  4. Różne formy reklamy – wbrew pozorom w radiu można nie tylko wykupić zwykłe spoty reklamowe, ale też np. zapłacić za produkcję audycji sponsorowanej, zostać sponsorem prognozy pogody czy wiadomości drogowych lub zlecić zorganizowanie eventu. Stacje radiowe muszą być elastyczne, ponieważ walka o reklamodawców jest coraz trudniejsza. Warto tę elastyczność wykorzystać.
  5. Prestiż – radio, choć regularnie traci na popularności, nadal jest uznawane za najbardziej wiarygodne medium. Profesjonalne rozgłośnie cieszą się szacunkiem i prestiżem. Dlatego reklama radiowa może być bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm, które celują w promowanie się wśród osób dobrze wykształconych, inteligentnych i majętnych – oczywiście zależy to także od profilu stacji.

Nadal masz wątpliwości, czy reklama w radiu jest dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy? W takim razie przeczytaj nasz drugi wpis, w którym podajemy 5 argumentów przeciwko wyborowi tej formy promocji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie