Nie tylko spoty. 5 narzędzi reklamy oferowanych przez stacje radiowe

Krzysztof Jagielski
07.11.2016

Reklama w radiu kojarzy się niemal wyłącznie z drażniącymi spotami emitowanymi w nieznośnie długich blokach. To już przeszłość. Obecnie stacje radiowe muszą bardzo elastycznie podchodzić do wymagań klientów i walczyć o umowy z portalami internetowymi, telewizją i prasą. Z tego powodu oferują coraz więcej. Poznaj 5 najciekawszych narzędzi reklamy dostępnych w stacjach radiowych.

  1. Sponsor trafiku – trafiki to potoczna nazwa informacji drogowych. Są to bardzo popularne formaty radiowe, które świetnie sprawdzają się przede wszystkim w rozgłośniach lokalnych. Informacje o korkach, utrudnieniach w ruchu, wypadkach, remontach – to bardzo interesuje kierowców. Efekt? Trafików nikt nie przełącza, ponieważ są one wartościowe dla słuchaczy. Sponsor informacji drogowych pojawia się przed i po nich – taki spot z pewnością dotrze do uszu ogromnej rzeszy słuchaczy.
  2. Sponsor pogody – analogiczna sytuacja jak w przypadku trafiku. Słuchacze radia bardzo czekają na informacje pogodowe, bo chcą wiedzieć, jak się ubrać rano i czy mogą planować popołudniowy spacer. Mimo iż wszystko to można znaleźć w Internecie, to nie ma jak prognoza podana przez sympatycznego DJ-a czy dziennikarza. Prawo dopuszcza sponsoring prognozy pogody – spot także pojawia się na początku i na końcu wejścia.
  3. Audycja sponsorowana – może mieć charakter jednorazowy lub cykliczny. To bardzo popularna forma reklamy w radiu. Firma np. produkująca kotły grzewcze może wykupić 3-4 audycje prowadzone przez dziennikarza czy DJ-a na temat tego, jak tanio ogrzać mieszkanie. Dla słuchaczy są to informacje wartościowe, a sponsor (najczęściej wypowiadający się w audycji) może z powodzeniem promować swoją markę. Wszyscy na tym korzystają.
  4. Reklama na stronie www/portalu – czołowe stacje radiowe od dawna inwestują w swoją obecność w Internecie, czego efektem jest powstanie nowych, bardzo interesujących portali. To takie rozwinięcie tego, co dzieje się na antenie. Firmy mogą wykupić miejsce na portalu np. w postaci baneru czy artykułu sponsorowanego. Bardzo popularne jest także organizowanie konkursów dla słuchaczy na profilach radia w mediach społecznościowych.
  5. Event – profesjonalne stacje radiowe mają bardzo duże możliwości w zakresie organizowania akcji specjalnych. Dni miasta, święto gminy, Walentynki, Dzień Kobiet, pierwszy dzień wakacji – okazji w ciągu roku nie brakuje. Im ciekawsza akcja, tym większa szansa, że przyciągnie ludzi. Stacje radiowe bardzo chętnie organizują takie eventy, ponieważ mogą przy okazji się wypromować. Firma, która zostanie sponsorem akcji ma natomiast pewność, że jej logo będzie dobrze widoczne i trafi do setek czy tysięcy uczestników. Ważny jest tutaj element wsparcia antenowego, czyli po prostu promowanie eventu w programie rozgłośni.

Jak widać stacje radiowe dają swoim klientom bardzo szerokie możliwości reklamowania się. Warto o tym wiedzieć, aby z góry nie deprecjonować promocyjnego zasięgu radia.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie