Jak reklamować się lokalnie i wyprzedzić konkurencję? 8 złotych rad

Marek Szydełko
20.02.2017

Każda nowa firma musi się liczyć z tym, że początki będą bardzo trudne. Nikt jej nie zna, konkurencja jest spora i dzięki długiej obecności na rynku ma dużą przewagę, a budżet na promocję zwykle nie pozwala na szaleństwa. Jeśli firma celuje przede wszystkim w pozyskiwanie klientów miejscowych, powinna reklamować się lokalnie i skupić na działaniach, które wypromują ją na wąskim rynku. Jak to robić? Poznaj 8 złotych zasad.

  1. Myśl globalnie – to paradoks, ale reklamowanie lokalne jest w dzisiejszych czasach ściśle powiązane z reklamą globalną. Wystarczy jedno słowo: Internet. Nawet firma, która celuje wyłącznie w klientów miejscowych, powinna mieć stronę internetową i wizytówkę w Google, ponieważ to znacznie zwiększa szansę, że znajdą ją potencjalni klienci.
  2. Dobrze oznacz siedzibę firmy – w przypadku biznesów lokalnych często sprawdza się przysłowie o szewcu, który chodzi bez butów. Co z tego, że zainstalujesz sporo ciekawych reklam, jeśli klienci nie będą w stanie znaleźć firmy pod wskazanym adresem? Dlatego zacznij od atrakcyjnego i czytelnego oznaczenia siedziby.
  3. Stare sposoby wciąż działają – nie wahaj się sięgać po sprawdzone formy reklamy, których dużym atutem jest to, że nie wymagają wysokich nakładów finansowych. Przykład? Zwykłe ulotki, wizytówki, foldery i inne materiały drukowane. Takie nośniki świetnie sprawdzają się w lokalnych działaniach promocyjnych.
  4. AdWords – znów wracamy do Internetu, ponieważ właśnie w sieci będą Cię szukać klienci. Reklama w wyszukiwarce jest bardzo skutecznym sposobem promocji. AdWords ma tę zaletę, że można targetować reklamy na konkretnych odbiorców, a więc np. mieszkańców danego obszaru.
  5. Oznakowanie samochodów – reklama lokalna opiera się na drobiazgach, dlatego nie lekceważ żadnej możliwości zaprezentowania firmy. Jeśli dużo jeździsz samochodem, wykorzystaj go jako mobilny nośnik reklamy. Wystarczy gustowne oklejenie drzwi czy tylnej klapy.
  6. Reklama na środkach komunikacji miejskiej – bardzo skuteczna metoda dotarcia do klientów. Po ulicach dużych miast codziennie jeżdżą setki autobusów i tramwajów, które przewożą dziesiątki tysięcy pasażerów. Trudno zbagatelizować okazję do wypromowania się w tak dużej grupie odbiorców.
  7. Reklama w mediach lokalnych – media lokalne osiągają bardzo dobry zasięg, ponieważ ludzie cenią sobie informacje, które bezpośrednio ich dotyczą. Dlatego np. lokalne stacje radiowe radzą sobie często znacznie lepiej niż ogólnopolskie sieci. Wykupienie reklamy w takim medium może być świetnym sposobem na szybkie wypromowanie swojego biznesu.
  8. Partnerstwo – system poleceń nadal jest fajnym sposobem na pozyskiwanie klientów. Porozmawiaj z właścicielami innych firm i zaproponuj im coś na kształt programu partnerskiego, czyli wzajemnego polecania swoich usług w zamian za prowizję czy rabaty na usługi. W ten sposób fryzjerka może polecać kosmetyczkę, a punkt ksero serwis drukarek.

Każdy z tych sposobów jest naprawdę łatwy do wprowadzenia w życie i nie będzie wymagać od Ciebie wysokich nakładów finansowych. Co Cię jeszcze powstrzymuje?

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie