Klientów lokalnych szukaj globalnie, czyli jak reklamować lokalny biznes w sieci?

Remigiusz Szulc
15.11.2017

Nie będziemy prawić banałów o tym, jak ważnym kanałem promocji jest Internet, bo na pewno doskonale już o tym wiesz. Być może jednak zastanawiasz się, jak najlepiej wykorzystać globalną sieć do reklamowania swojego biznesu lokalnego. Znamy odpowiedź na to pytanie. W tym artykule opiszemy Ci najlepsze metody, a Ty podejmiesz decyzję, która z nich jest dla Ciebie najbardziej korzystna w tym momencie.

Wizytówka w usłudze Google Moja Firma

To zdecydowanie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Google umożliwia przedsiębiorcom bezpłatne wykonanie prostej wizytówki, która na początkowym etapie rozwoju biznesu może być jakąś alternatywą dla strony internetowej.

Tworząc wizytówkę w usłudze Google Moja Firma możesz od razu zaistnieć w wyszukiwarce na zapytania lokalne. Twoja lokalizacja będzie wyświetlana w Mapach Google, co jest bardzo dużym atutem w sytuacji, gdyby klienci chcieli skorzystać z nawigacji  w celu odnalezienia Twojej siedziby.

Rada

Nawet jeśli nie chcesz tworzyć wizytówki, to i tak dodaj swój biznes do usługi Google Moja Firma. Podaj jak najwięcej szczegółów na temat przedsiębiorstwa, zbieraj opinie klientów – to świetna forma promocji dla lokalnej firmy.

Profesjonalna strona internetowa

Nie będziemy Cię przekonywać, jak jest to ważne dla Twojego biznesu. Wystarczy kilka faktów:

  • Brak strony internetowej to wizerunkowe samobójstwo dla firmy,
  • Bez strony nie masz szans na to, aby pozyskać młodszych klientów, codziennie korzystających z Internetu,
  • Profesjonalna strona internetowa uwiarygadnia biznes, a wiarygodność jest niezwykle ważna dla osób szukających lokalnych firm.

Jeśli nie masz strony internetowej, to zacznij od jej stworzenia. Dopiero wówczas możesz przejść do kolejnych kroków.

Reklama Google AdWords

Kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google gwarantuje Ci natychmiastowe zwiększenie zainteresowania Twoim biznesem. Oczywiście pod warunkiem, że jest dobrze zaplanowana i profesjonalnie prowadzona.

O reklamie AdWords możesz pomyśleć dopiero wtedy, gdy masz już stronę internetową, na którą będziesz odsyłać klientów z wyszukiwarki. Podstawą skuteczności rej formy promocji są świetnie napisane reklamy (kłania się konieczność skorzystania z usługi copywritera) oraz skierowanie reklam do ściśle określonej grupy docelowej. To wymaga stałego monitoringu efektów, dlatego lepiej zleć prowadzenie tych działań profesjonalnej agencji SEM.

Pozycjonowanie

Oczywiście Ciebie najbardziej będzie interesować pozycjonowanie strony internetowej na frazy lokalne. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwiejsze niż pozycjonowanie na frazy globalne i tutaj także niezbędna będzie pomoc agencji specjalizującej się w działaniach SEO. Ta inwestycja jest jednak bardzo opłacalna, ponieważ efekty pozycjonowania, szczególnie z wykorzystaniem content marketingu, są długofalowe.

To podstawy strategii reklamowania lokalnego biznesu w sieci (dokładniejszy plan strategi reklamowej tutaj). Uwierz, że bez tego trudno będzie Ci zaistnieć na rynku, szczególnie bardzo konkurencyjnym.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie