Lokalna firma na Facebooku, czyli jak efektywnie wykorzystać portal do promocji?

Piotr Kowalczyk
09.11.2017

Facebook to jeden z największych fenomenów w historii świata. Przesada? W żadnym razie! Dwa miliardy użytkowników nie wzięły się z powietrza. Oczywiście praktycznie każda firma stara się wykorzystywać Facebook do promowania swoich usług. Ty także możesz to zrobić, nawet prowadząc mały, lokalny biznes. Podpowiadamy, na co musisz zwrócić uwagę, aby móc liczyć na realne efekty.

Podstawy

Tworząc profil marki na Facebooku musisz poświęcić trochę czasu na bardzo dokładne wypełnienie wszystkich dostępnych pól. W przypadku firmy lokalnej jest to niezwykle istotne, ponieważ klienci będą chcieli dowiedzieć się jak najwięcej o ewentualnym wykonawcy czy sprzedawcy. Uzupełnij:

  • Dane kontaktowe,
  • Adres stacjonarnego punktu sprzedaży,
  • Adres strony www.

Koniecznie opisz firmę w możliwie atrakcyjny i zwięzły sposób. Przedstaw główne elementy oferty, podkreśl korzyści wynikające ze współpracy z Twoją firmą.

Komentarze

Facebook może być niezwykle pomocnym narzędziem promocji lokalnej firmy, jeśli pod profilem znajdzie się sporo pozytywnych komentarzy od dotychczasowych klientów. Oczywiście możesz ich po prostu kupić, ale nie polecamy tej metody – kłamstwo ma krótkie nogi i potrafi szybko wyjść na jaw.

Znacznie lepiej jest zachęcać obserwujących profil do zostawiania komentarzy pod wpisami oraz do opisywania swoich doświadczeń po kontakcie z firmą. Przyda się tutaj odrobina motywacji. Poinformuj klientów, którzy robią u Ciebie zakupy, że za zostawienie opinii na Facebooku otrzymają np. jednorazowy rabat w wysokości 10% do zrealizowania podczas kolejnej wizyty w sklepie czy punkcie usługowym.

Aktywność

Nie da się prowadzić skutecznej promocji lokalnej firmy przy pomocy Facebooka bez aktywnej opieki nad profilem. Twoim obowiązkiem jest regularne uzupełnianie wpisów, które muszą być angażujące i idealnie trafiać w oczekiwania obserwujących osób (którzy z kolei powinni reprezentować grupę docelową).

Jeśli masz pewność, że dasz radę aktywnie prowadzić profil marki na Facebooku, to przekazuj tam jak największy ruch klientów. Możesz to zrobić na wiele sposobów, np. zachęcając klientów do śledzenia profilu w celu dowiedzenia się o promocjach czy konkursach.

Pamiętaj również, że solą firmowych profili na Facebooku są właśnie konkursy. Organizuj je jak najczęściej (nagrody nie muszą być wcale bardzo drogie), a dzięki temu będziesz regularnie pozyskiwać nowych fanów i tym samym zwiększać zasięg swojej firmy na Facebooku.

Płatna reklama

Prędzej czy później Facebook sam zaproponuje Ci rozpoczęcie płatnej kampanii reklamowej. Zanim się na nią zdecydujesz, musisz wiedzieć o bardzo ważnej kwestii: reklama na Facebooku jest droga. Z drugiej strony dobrze zaplanowana kampania z pewnością znacząco zwiększy ruch na Twoim profilu i stronie internetowej, co może przełożyć się na większą sprzedaż.

Rada

Prowadząc lokalny biznes zawsze wybierz opcję: „Promuj swoją firmę lokalnie”, co zawęzi targetowanie reklam do osób z Twojego terenu.

Czy warto płacić za reklamę na Facebooku? To trudne pytanie, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko bowiem zależy od specyfiki Twojego biznesu i kanałów pozyskiwania klientów. Alternatywą dla płatnej reklamy na Facebooku jest oczywiście Google AdWords i z reguły to wyszukiwarka okazuje się być lepszym miejscem promocji.

Mimo to na pewno opłaca się wykorzystywać bezpłatne narzędzia Facebooka do zwiększenia zainteresowania swoim biznesem wśród użytkowników portalu. Podstawą jest dobrze stworzony profil i jego aktywne prowadzenie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie