Prowadzisz gabinet kosmetyczny w Elblągu? 5 pomysłów na skuteczną promocję

Maciej Piwowski
09.05.2016

Gabinet kosmetyczny może być świetnym pomysłem na biznes, o ile oczywiście będzie mieć klientów. Ich zdobycie nie jest takie proste, przede wszystkim z uwagi na fakt, że rynek usług kosmetycznych jest bardzo konkurencyjny. Gabinet musi się więc czymś wyróżnić, pokazać się swoim potencjalnym klientom, a później ewentualnie bazować na poleceniach. Wcześniej jednak przedsiębiorca nie uniknie działań reklamowych. Które z nich mogą być szczególnie skuteczne w przypadku gabinetu kosmetycznego? Oto 5 naszych pomysłów.

  1. Strona www – chciałoby się powiedzieć za klasykiem, że to „oczywista oczywistość”, ale wiele gabinetów – w co trudno uwierzyć – traktuje własną stronę internetową jak zło konieczne. Mnóstwo działających w Elblągu gabinetów ma słabe witryny, które na pewno nie spotkają się z zainteresowaniem klientów. Są też gabinety, które wcale nie mają własnej strony. W dobie Internetu jest to działanie na własną szkodę. Dlatego wszelkie działania promocyjne rozpocznij od zainwestowania w stronę www z prawdziwego zdarzenia, która będzie punktem wyjścia do dalszego reklamowania gabinetu.
  2. Blog – w przypadku wielu branż można dyskutować o tym, czy prowadzenie bloga firmowego jest opłacalne. Ta dyskusja na pewno nie może jednak dotyczyć gabinetu kosmetycznego. Profesjonalny salon musi w ten sposób komunikować się ze swoimi klientami, a także pozyskiwać nowych. To proste – załóż blog (najlepiej na stronie www) i regularnie publikuj tam przeróżne porady. Masz wielkie pole do popisu. Z czasem blog zaczną odwiedzać osoby szukające pomocy w walce z np. problemami skórnymi. Dziel się wiedzą, pokazuj swój profesjonalizm, buduj ekspercką markę. W Twojej branży ma to kolosalne znaczenie.
  3. Dobrze oznakuj gabinet – branża kosmetyczna kojarzy nam się z usługami luksusowymi i tworząc identyfikację wizualną swojego salonu musisz się trzymać tego kanonu. Profesjonalne logo, piękne wizytówki i ulotki, doskonały szyld – to pierwsze elementy, z jakimi zetkną się Twoi potencjalni klienci. Przez ich pryzmat będą oceniać jakość salonu i będzie to miało ogromny wpływ na to, czy skorzystają z Twoich usług. Wizerunek jest niezwykle ważny w tej branży.
  4. Promuj się w social media – to najtańszy i dość skuteczny sposób na promowanie gabinetu kosmetycznego, nie tylko w Elblągu. Załóż profil gabinetu np. na Facebooku i przenieś tam dużą część komunikacji z klientami. Informuj o nowościach, organizuj konkursy (20% rabaty dla pierwszych 10 fanów itp.). Efektywność promocji w social media bywa dyskusyjna, ale w Twojej branży naprawdę można ją zaobserwować.
  5. Pozwól promować swoje usługi... klientom – najlepszą reklamą gabinetu kosmetycznego jest zadowolony klient. Warto wykorzystać jego pozytywne uczucia. Postaw na nowoczesną komunikację z klientami. Zachęcaj do odwiedzania bloga i strony www (klientowi łatwiej jest zapamiętać adres strony niż np. numer telefonu), zbieraj adresy e-mail klientów i co jakiś czas wysyłaj profesjonalny mailing z nowościami czy promocjami. Klienci cenią sobie nowoczesne rozwiązania, które budują profesjonalny wizerunek salonu.

Proste, prawda? Skuteczna promocja gabinetu kosmetycznego naprawdę nie wymaga gigantycznych nakładów. Jeśli mimo wszystko obawiasz się ogromu pracy przy wdrożeniu tych rozwiązań, poszukaj profesjonalnej agencji, najlepiej z Elbląga, która pomoże Ci opracować i poprowadzić kampanię promocyjną Twojego salonu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie