Certyfikat AdWords – jak zdobyć i dlaczego warto?

Antoni Kwapisz
29.09.2016

Wybór specjalisty, który skutecznie poprowadzi kampanię AdWords, nie jest niestety prosty. Google doskonale o tym wie, dlatego od dłuższego czasu honoruje rzetelne firmy przyznawaniem im Certyfikatów AdWords. To spory atut marketingowy i naprawdę warto się o niego postarać. Jak to zrobić? Sprawdź.

Jak zdobyć Certyfikat AdWords?

Aby uzyskać Certyfikat konieczne jest zdanie egzaminu Google. Składa się on z 2 etapów. W pierwszym egzaminowany musi odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące programu AdWords i pochwalić się znajomością prostych metod prowadzenia kampanii oraz zarządzania nią.

Drugi etap jest trudniejszy. Tutaj pytania dotyczą już konkretnych zagadnień związanych z AdWords, m.in. reklamy mobilnej, reklamy w sieci reklamowej, reklamy wideo, reklamy w sieci wyszukiwania czy reklamy w Zakupach Google. Uczestnik egzaminu musi się więc wykazać dość szczegółową wiedzą na temat programu.

Każdy z egzaminów trwa 90 lub 120 minut. Uczestnik może ominąć jakieś pytanie i wrócić do niego później. Nie ma jednak możliwości, aby korzystać z jakichś pomocy. Egzamin odbywa się w 100% online i aby go zaliczyć, konieczne jest zdobycie minimum 80% punktów. Ewentualne niepowodzenie można poprawić dopiero po upływie 7 dni.

Dlaczego warto zdobyć Certyfikat?

Korzyści wynikające z posiadania Certyfikatu AdWords powinny być dla każdego oczywiste, ale warto je przypomnieć:

  • Znaczny wzrost prestiżu firmy – certyfikaty okraszone logiem Google cieszą się ogromnym zaufaniem klientów
  • Możliwość dalszego rozwoju – zgodnie z polityką Google w agencji, która chce ubiegać się o status Partnera Google, musi być zatrudniona co najmniej jedna osoba z Certyfikatem Google
  • Świetne narzędzie marketingowe – Certyfikat można wydrukować i dystrybuować go na polach należących do posiadacza, a więc np. umieścić na stronie www. To ogromny atut marketingowy
  • Zwiększenie zysków – klienci, którzy chcą przeznaczyć duże pieniądze na kampanię AdWords, zawsze wybiorą agencję mającą Certyfikat. To otwiera więc drzwi, za którymi stoją prestiżowi, majętni klienci.
  • Satysfakcja – nikt się nią nie wyżywi, ale przecież jesteśmy ambitnymi ludźmi i chcemy wzbogacać swój warsztat, zdobywać nowe umiejętności i po prostu rozwijać się zawodowo. Uzyskanie Certyfikatu AdWords jest potwierdzeniem obrania właściwej drogi.

Zdobycie Certyfikatu nie jest łatwe, ale nie stanowi też jakiegoś wielkiego problemu dla osoby, która naprawdę może się nazwać fachowcem od AdWords. Warto się o ten dokument postarać i wykorzystać szanse, jakie się dzięki jego posiadaniu pojawią.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie