Wybór specjalisty, który skutecznie poprowadzi kampanię AdWords, nie jest niestety prosty. Google doskonale o tym wie, dlatego od dłuższego czasu honoruje rzetelne firmy przyznawaniem im Certyfikatów AdWords. To spory atut marketingowy i naprawdę warto się o niego postarać. Jak to zrobić? Sprawdź.
Aby uzyskać Certyfikat konieczne jest zdanie egzaminu Google. Składa się on z 2 etapów. W pierwszym egzaminowany musi odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące programu AdWords i pochwalić się znajomością prostych metod prowadzenia kampanii oraz zarządzania nią.
Drugi etap jest trudniejszy. Tutaj pytania dotyczą już konkretnych zagadnień związanych z AdWords, m.in. reklamy mobilnej, reklamy w sieci reklamowej, reklamy wideo, reklamy w sieci wyszukiwania czy reklamy w Zakupach Google. Uczestnik egzaminu musi się więc wykazać dość szczegółową wiedzą na temat programu.
Każdy z egzaminów trwa 90 lub 120 minut. Uczestnik może ominąć jakieś pytanie i wrócić do niego później. Nie ma jednak możliwości, aby korzystać z jakichś pomocy. Egzamin odbywa się w 100% online i aby go zaliczyć, konieczne jest zdobycie minimum 80% punktów. Ewentualne niepowodzenie można poprawić dopiero po upływie 7 dni.
Korzyści wynikające z posiadania Certyfikatu AdWords powinny być dla każdego oczywiste, ale warto je przypomnieć:
Zdobycie Certyfikatu nie jest łatwe, ale nie stanowi też jakiegoś wielkiego problemu dla osoby, która naprawdę może się nazwać fachowcem od AdWords. Warto się o ten dokument postarać i wykorzystać szanse, jakie się dzięki jego posiadaniu pojawią.