Soluma

Jak zoptymalizować kampanię AdWords? 5 najlepszych sposobów

Uruchomiona kampania AdWords nie jest niestety „samograjem”. Ktoś musi jej doglądać, aby w porę reagować np. na zmiany zachowań klientów czy uzupełnić słowa kluczowe (ewentualnie niektóre usunąć). Takie działania składają się na ogólne zadanie, jakim jest optymalizacja kampanii AdWords. Optymalizacja, czyli doprowadzenie do sytuacji, w której każda złotówka wydana na reklamę jest dobrze zainwestowana i choćby częściowo się zwraca. Jak zoptymalizowanej kampanię? Oto 5 najlepszych sposobów.

  1. Połącz konto AdWords z kontem Analytics – jest to niezbędne, aby mieć pełną kontrolę nad kampanią. Dzięki informacjom z Analytics wiadomo np., jaki jest współczynnik odrzuceń, co ma kolosalne znaczenie dla realizacji obranego celu. Jeśli okaże się, że dzięki AdWords na stronę trafia 10.000 osób miesięcznie, ale 9000 opuszcza ją w ciągu 30 sekund, to będzie można na to szybko zareagować.
  2. Dokładne dopasowanie słów kluczowych – każdy zaczyna od wybrania dużego zbioru słów kluczowych mających dość ogólny związek z jego branżą. Nie ma w tym nic dziwnego – dzięki temu można pozyskać tani ruch i cieszyć się szybkim wzrostem liczby odwiedzin. Z czasem jednak warto skonkretyzować słowa kluczowe przy użyciu ścisłego dopasowania. Takie słowa są znacznie droższe, ale przyciągają ludzi zdecydowanych na zakup. Ogólnie więc się to opłaca.
  3. Rozdzielenie kampanii na urządzenia mobilne i desktopy – uruchomienie jednej kampanii dla obu typów urządzeń nie jest korzystne, ponieważ nie uzyskujemy informacji na temat tego, jak skuteczna jest reklama wśród użytkowników mobilnych. Lepiej więc rozdzielić te kampanie, a z czasem podjąć decyzję, w którą z nich zainwestować więcej.
  4. Negatywne słowa kluczowe – większość osób uruchamiających kampanię nie zwraca na nie uwagi, a szkoda, bo dzięki negatywnym słowom kluczowym można łatwo zwiększyć skuteczność reklamy. Przykład? Sprzedajemy słuchawki gamingowe, a nie muzyczne. Nie chcemy więc, aby nasza reklama wyświetlała się fanom muzyki Bacha czy Chopina, ale łowcom skillów w CS: GO. Warto więc dodać negatywne słowo kluczowe: „słuchawki muzyczne” czy „słuchawki do muzyki”. Dzięki temu reklama będzie bardziej skonkretyzowana.
  5. Planowanie wyświetlania reklam – na podstawie statystyk można łatwo sprawdzić, w jakich godzinach klienci klikają w nasze reklamy lub dokonują zakupu. Wówczas dobrze będzie wyłączyć reklamy poza tym okresem – w ten sposób zaoszczędzimy środki na zwiększenie liczby wyświetlanych reklam w prime time. Z reguły opłaca się też wyłączyć reklamy w nocy, skoro firma i tak wtedy nie pracuje. Kolejna kwestia to określenie obszaru wyświetlania reklam – jeśli celujemy w rynek lokalny, to naprawdę nie ma sensu reklamować się w UK czy USA.

Zoptymalizowanie kampanii AdWords nie jest niestety proste. Wymaga planowania, obserwowania, testowania i wprowadzania zmian. Trzeba mieć na to czas. Dlatego lepiej jest zlecić to doświadczonej agencji.

W praktyce

Więcej w tym dziale:


Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.