6 przykładów contentu, który NA PEWNO przyciągnie klientów

Mariusz Siwko
13.06.2017

Dobry content to taki, który generuje leady. Przekładając to na bardziej zrozumiały język: dobry content jest atrakcyjny dla czytelników, skłania ich do odwiedzania strony www i przekazywania linku do niej swoim znajomym. Proste, ale jak się okazuje – bardzo trudne do zrealizowania.

W Internecie codziennie pojawiają się tysiące nowych treści, a tylko nieliczne okazują się być na tyle interesujące, by przyciągnąć uwagę użytkowników sieci. Pisanie czegokolwiek, byle tylko zapełnić przestrzeń strony czy bloga firmowego, jest bez sensu. Zanim otworzysz edytor tekstu, zastanów się, jakiego rodzaju treści mogą szukać Twoi potencjalni klienci? Brakuje Ci inspiracji? Oto 6 przykładów contentu, który na 100% się sprzeda i wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki w sieci.

  1. Poradnik – to najbardziej angażujący rodzaj treści. Użytkownicy masowo szukają wszelkiego rodzaju poradników, ponieważ są żądni wiedzy serwowanej w ciekawy i analityczny sposób. My także stosujemy tę taktykę i – jak widać po Twojej obecności na naszym portalu – przynosi ona skutek. Dobrze napisany poradnik musi podejmować temat, który jest szczególnie interesujący dla grupy docelowej strony, bloga czy portalu. Najważniejsze jest jednak to, aby został stworzony z pozycji eksperta, czyli zawierał prawdziwe informacje, przykłady z życia, cenne wskazówki.
     
  2. Wyliczanki – czyli wszelkie „TOP X sposobów na na...”. Są to treści, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników sieci. Wiesz dlaczego? Ponieważ przyciągają uwagę tytułem zdradzającym, że w treści pojawią się konkretne informacje. Poza tym internauci są leniwi i mając do wyboru długi wywód (nawet bardzo wartościowy), w większości wybiorą konkretną wyliczankę, którą czyta się szybko i łatwo wyłapuje z niej interesujące szczegóły.
     
  3. Kompendium wiedzy – w przypadku tego typu contentu bardzo dobrze sprawdza się taktyka tworzenia seriali, czyli pisania serii artykułów na dany, obszerny temat. Umieszczenie w tytule informacji, że mamy do czynienia z częścią 1, 2 czy 10 poradnika, działa na użytkowników jak magnes i pozwala im podejrzewać, że teksty są naprawdę wartościowe i merytoryczne. Publikacja „w odcinkach” pozwala natomiast wygenerować więcej odwiedzin na stronie i zdobyć stałych odbiorców, którzy chętnie zapiszą się na newsletter, aby dostawać powiadomienia o nowych wpisach.
     
  4. Wywiad z ekspertem – ludzie kochają wywiady, ponieważ jest to tekst łatwy do przyswojenia. Występują w nim krótkie formy wypowiedzi (choć całościowo treść może być bardzo obszerna), a ponadto słowo „ekspert” od razu komunikuje, że warto poświęcić czas na poznanie opinii rozmówcy. Jeśli na swojej stronie czy blogu rzeczywiście opublikujesz wywiad z jakimś branżowym guru, to bez problemu pozyskasz czytelników, których przyciągnie nazwisko przepytywanego.
     
  5. Analizy finansowe – dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach, ale w Internecie ta zasada nie obowiązuje. Ludzie uwielbiają czytać o kasie, szczególnie czyjejś. Dlatego znakomitym contentem są wszelkie analizy i raporty finansowe na temat np. przychodów firmy. W ten sposób nie tylko ściągniesz ruch na stronę/bloga, ale także uwiarygodnisz swoją markę pokazując czytelnikom, że ona naprawdę przynosi zyski.
     
  6. Wyniki ankiety/badania – jest to niezwykle poszukiwany content, ponieważ ludzie mają naturalną potrzebę porównywania się do innych. Chcemy wiedzieć, czy nasze zachowania są tożsame z tym, co robi ogół społeczeństwa. Czasami takie wyniki mogą być też inspiracją zakupową. Przykład: producent odzieży publikuje na swojej stronie internetowej wyniki badania konsumenckiego, z którego wynika, że aż 90% Polaków lubi wyglądać modnie. Czytelnicy zastanowią się, czy oni tak wyglądają, a jeśli nie, być może nadrobią zaległości kupując ubrania danej marki.
     

Tworzenie wartościowego, przyciągającego uwagę contentu, to gwarancja wzrostu liczby odwiedzin na stronie, blogu czy w sklepie online. Skorzystaj z naszych rad i dobierz rodzaj treści, który najlepiej pasuje do charakteru Twojej firmy i oczekiwań grupy docelowej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie