7 najważniejszych działań content marketera

Marek Szydełko
16.09.2016

Content marketer to oczywiście osoba odpowiedzialna za tworzenie treści i opracowywania strategii content marketingowej dla marki. Na tym jednak jego działania się nie kończą. Każda strategia wymaga bowiem dużego zaangażowania w przyciągnięcie czytelników oraz mierzenia skuteczności działań. Czym dokładnie musi zajmować się content marketer? Oto 7 jego podstawowych obowiązków.

  1. Tworzenie treści – content marketer często jest też content writerem, czyli dostawcą treści dla marki. Od jego umiejętności pisarskich i kreatywności zależy, czy dystrybuowane treści będą cieszyć się popularnością i spełnią cele założone w strategii. Content writer nie musi być ekspertem w branży klienta – bazuje na przekazanych mu materiałach, samodzielnie znalezionych informacjach oraz na trendach, jakie interesują odbiorców.
     
  2. Badanie potrzeb grupy docelowej – dobrze pisać to nie wszystko. Trzeba jeszcze umieć pisać tak, aby kogokolwiek to zaciekawiło. To największe wyzwanie stojące przed content marketerem. Musi on dokładnie przeanalizować potrzeby grupy docelowej, sprawdzić, co ją interesuje i podejmować tematy, które mogą realnie zwrócić uwagę na markę.
     
  3. Pozyskiwanie ruchuopublikowanie wpisu na blogu jest dopiero pierwszym etapem pracy content marketera. Teraz trzeba jeszcze sprawić, aby ten wpis został zauważony. Temu właśnie służy pozyskiwanie ruchu. Specjalista opiekujący się blogiem marki musi szukać sposobów na to, by ktoś zechciał podzielić się linkiem do strony. Musi dbać o dobrą widoczność bloga w wyszukiwarce (kłaniają się podstawy pozycjonowania).
     
  4. Prowadzenie dialogu z grupą docelową – można to robić na wiele sposobów. Podstawę stanowi zachęcanie do dyskusji na blogu, moderowanie komentarzy i odpowiadanie na nie. Poza tym content marketer musi aktywnie prowadzić profil marki w social media, śledzić trendy, pozyskiwać ruch, a następnie wywoływać dyskusję.
     
  5. Stała aktualizacja treści – w działaniach content marketingowych trzeba określić stałą liczbę dostarczanych nowych treści. W przypadku bloga takim przyzwoitym minimum jest publikacja 4-8 wpisów w miesiącu. Jeśli marka dystrybuuje treści wideo, to także należy zadbać o częste pojawianie się nowych filmów na kanale. Odbiorcy szybko przyzwyczają się do pewnej częstotliwości i będą zawiedzeni, jeśli w oczekiwanym momencie nie otrzymają niczego nowego.
     
  6. Angażowanie odbiorców – jedynym sposobem na zaangażowanie internautów w życie marki jest tworzenie atrakcyjnego contentu i zachęcanie do jego komentowania. Każdy merytoryczny komentarz zwiększa wartość kanału dystrybucji i samej treści.
     
  7. Tworzenie eksperckiego wizerunku marki – aby to zrealizować konieczne jest podejmowanie tematów ważnych dla grupy docelowej. Publikowana treść musi być jednak przede wszystkim cenna merytorycznie. Zamiast pisać kolejny nudny artykuł o historii drukarek, lepiej jest stworzyć poradnik dla osób, które wahają się, jaką drukarkę wybrać. Dobra, trafna i rzetelna porada wpłynie na wzrost zaufania do marki i będzie fundamentem jest eksperckiego wizerunku.
     

Content marketer ma więc na swojej głowie znacznie więcej obowiązków niż tylko tworzenie tekstów. Warto o tym pamiętać, zanim podejmie się decyzję o samodzielnym prowadzeniu kampanii.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie