Blog firmowy – podstawowe narzędzie content marketingu. Dlaczego warto go prowadzić?

Antoni Kwapisz
16.09.2016

Blog firmowy to pierwsze, co kojarzy się z content marketingiem. Dużo mówi się o tym, że powinna go prowadzić każda firma, której zależy na zasięgu w Internecie i budowaniu dobrych relacji z klientami. To prawda, ponieważ blogi stają się podstawowymi źródłami informacji o markach. Dobrze prowadzony blog firmowy przynosi przedsiębiorstwu mnóstwo korzyści. Jakich? Poznaj 5 najważniejszych.

  1. Poprawa pozycji w wyszukiwarce – nowoczesne pozycjonowanie bazuje na blogowaniu. Aktywnie prowadzony, często aktualizowany blog firmowy jest znakomitym zapleczem dla firmy i szybko wpływa na poprawienie jej pozycji w Google. Pod warunkiem, że publikowane treści są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania (dobór słów kluczowych, odpowiednie tytuły, stosowania się do zasad webwritingu), ale przede wszystkim atrakcyjne dla czytelników. Dzięki temu firma może łatwo pozyskać spory ruch, co byłoby niemożliwe posiadając tylko stronę-wizytówkę.
     
  2. Budowanie pozycji eksperta – to jedna z największych zalet blogowania. Użytkownicy Internetu ufają treściom zamieszczanym na blogach, ponieważ wciąż nie kojarzą się one z reklamą. Chcemy wierzyć, że wpisy publikowane na blogu niosą konkretną wartość merytoryczną, ale są także nośnikiem opinii autora-eksperta. Każda firma chce być uznawana za specjalistę w swojej branży. Dobrze prowadzony blog bardzo w tym pomaga.
     
  3. Komunikacja z klientami – współcześni klienci coraz rzadziej kontaktują się z firmami osobiście, trudno jest nam nawet sięgnąć po telefon. Poszukiwania dobrego wykonawcy czy produktu zaczynamy więc od wertowania Internetu. Gdy klient trafi na blog firmowy, może nie tylko zaspokoić swoją potrzebę wiedzy, ale też dobrze poznać firmę. Przekonać się, że jest ona gotowa do udzielania darmowych porad i nie boi się oceny ze strony czytelników. Blog służy też nawiązaniu dialogu z potencjalnymi klientami – dzięki komentarzom.
     
  4. Tworzenie zaplecza dla strony wizerunkowej – blog nie może oczywiście zastąpić docelowej strony wizerunkowej, ale będzie dla niej znakomitym zapleczem merytorycznym. Dzięki dobrym treściom czytelnicy nabiorą zaufania do marki – wówczas chętnie zapoznają się z jej ofertą już na docelowej stronie. Tworząc treści na blog można także od czasu do czasu pokusić się o dodanie wartościowego linku do strony wizerunkowej – wpłynie to na poprawienie jej pozycji w wyszukiwarce.
     
  5. Zwiększenie sprzedaży – blog sam w sobie nie powinien być miejscem do nachalnego reklamowania swoich produktów, ale może być świetnie wykorzystany do wsparcia sprzedaży. Dobrym przykładem jest blog sklepu internetowego, który może tworzyć i publikować poradniki z serii: „Co wybrać?” podając w treści przykłady produktów ze swojej oferty. Współcześni klienci coraz rzadziej podejmują samodzielne decyzje zakupowe – lubią, gdy ktoś wskazuje im właściwy wybór.
     

Warto jednak pamiętać, że wszystkie te korzyści przyniesie wyłącznie dobrze prowadzony blog firmowy. Dobrze, czyli regularnie, atrakcyjnie dla czytelników i zgodnie z kompetencjami firmy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie