Soluma

Czym są rich snippets i jak można je wykorzystać do poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce?

Ze statystyk Google wynika, że ogromna większość użytkowników wyszukiwarki giganta klika tylko w pierwsze trzy wyniki wyszukiwania dla konkretnego zapytania. Teoretycznie więc pozostałe strony powinny być bez szans na sukces i przyciągnięcie odwiedzających. Tak jednak nie jest. Dla internautów podejmujących decyzję o wyborze konkretnego wyniku wyszukiwania coraz większe znaczenie ma nie tylko pozycja linku w wyszukiwarce, ale także jego atrakcyjność. Tę znacznie zwiększają tzw. rich snippets. Czym są? O tym przeczytasz w dzisiejszym artykule.

Czym właściwie są rich snippets?

Rich snippets to wszelkie elementy dodatkowe towarzyszące linkowi wskazanemu przez roboty Google w wynikach wyszukiwania. Najczęściej mają postać graficzną. Popularnym elementem tego typu są gwiazdki oceny pojawiające się np. przy konkretnych produktach oferowanych w sklepach internetowych.

Dla przykładu. Wpisujesz w wyszukiwarkę hasło „telewizor LG 42 cale” i pojawia się link prowadzący do e-sklepu oferującego ten telewizor. Przy linku wyświetlana jest średnia opinii na temat telewizora wyrażona również liczbą gwiazdek.

Warto wiedzieć

Popularne rich snippets to także: cena, zdjęcie w formie miniaturki, data wydarzenia.

Czy rich snippets wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce?

Bezpośrednio nie, ponieważ nie jest to element rankingowy Google. Jednak wiadomo, że im więcej elementów towarzyszy linkowi w wyszukiwarce, tym chętniej użytkownicy będą w niego klikać. Działa tutaj prosta zasada przyciągania wzroku. Link z gwiazdkami, miniaturką zdjęcia i innymi rich snippets jest dużo bardziej atrakcyjny wizualnie.

Z kolei wzrost liczby odwiedzin na stronie bezpośrednio z wyszukiwarki ma już ogromny wpływ na ocenę strony przez roboty Google i tym samym przydzielenie witrynie pozycji w wyszukiwarce. Czyli: rich snippets pośrednio wpływają na pozycjonowanie strony w Google.

Czy przy linku do Twojej strony także mogą się pojawić rich snippets?

Tak, to nie są elementy zarezerwowane wyłącznie dla wybranych. Jednak wcześniej musisz spełnić kilka warunków. Zacznij od wejścia na dedykowaną stronę Google pod adresem: https://developers.google.com/structured-data/rich-snippets/ i zapoznaj się z warunkami usługi. Jeśli Twoją stroną opiekuje się zewnętrzny administrator (np. jej wykonawca), całą procedurę możesz zlecić właśnie jemu.

Bywa i tak, że Google samo z siebie uruchamia rich snippets przy linkach do wybranych stron. Dzieje się tak, gdy zawartość strony jest wyjątkowo atrakcyjna z punktu widzenia użytkowników wyszukiwarki (np. oferowany w sklepie internetowym przedmiot ma wiele ocen lub przepis kulinarny cieszy się ogromnym zainteresowaniem i świetnymi recenzjami). Oznacza to duże wyróżnienie ze strony Google i automatycznie daje ogromny handicap w starciu z konkurencją.

W praktyce

Więcej w tym dziale:


Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.