Dlaczego agencja SEO nie może Ci zagwarantować najwyższej pozycji w wyszukiwarce? 5 powodów

Jerzy Biernacki
03.05.2017

Podpisując umowę z agencją SEO z pewnością chcesz do niej wpisać wymóg wprowadzenia Twojej strony www na określoną pozycję w wyszukiwarce na wybrane frazy kluczowe. Jednak żadna uczciwa firma się na to nie zgodzi. Dlaczego? Ponieważ fizycznie nie może Ci zagwarantować osiągnięcia najwyższej pozycji. Wpływ na to ma tak dużo czynników, często niezależnych od agencji, że składanie obiecanek-cacanek jest po prostu nieetyczne. Poznaj 5 powodów, dla których profesjonalna agencja marketingowa nie zagwarantuje Ci najwyższej pozycji w wyszukiwarce.

  1. Czynniki niezależne od działań agencji – agencja SEO powinna zacząć swoją pracę od przeanalizowania przedmiotu zamówienia, czyli Twojej strony internetowej. Często specjaliści wychwytują wiele problemów, które staną na przeszkodzie w osiągnięciu wysokiej pozycji w Google. Wówczas proszą klienta o ich usunięcie. Ten może o tym zapomnieć lub zlecić pracę wykonawcy strony, który nie wywiąże się ze swoich obowiązków. Strona pełna błędów w kodzie, niezabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, nie ma szans znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania i agencja SEO nie może brać za to odpowiedzialności.
     
  2. Błędy techniczne – Twoja strona internetowa nie funkcjonuje w próżni i jej poprawne działanie jest uzależnione od wielu zewnętrznych czynników, jak chociażby wydajność serwera. Jeśli witryna okresowo jest niedostępna dla robotów wyszukiwarki (z powodu np. konserwacji), to z oczywistych względów nie może być traktowana jako godna zaufania. Wówczas żadne działania SEO nie dadzą 100% pewności osiągnięcia wysokiej pozycji w Google.
     
  3. Atak hakerski – każda strona internetowa jest narażona na ataki hakerskie i nie ma w 100% pewnego sposobu zabezpieczenia się przed taką ewentualnością. Jeśli ktoś zaatakuje Twoją stronę i umieści na niej niebezpieczne treści, Google bardzo szybko to odnotuje i obniży ranking witryny lub nawet nałoży na nią filtr. Agencja SEO nic tutaj nie pomoże.
     
  4. Czynniki rankingowe Google – nie ma osoby na świecie (spoza Google), która znałaby wszystkie czynniki rankingowe giganta i wiedziała dokładnie, co należy zrobić, aby na 100% umieścić stronę na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Oczywiście agencja ma swoje metody, kieruje się doświadczeniem i elementarną wiedzą, jednak zawsze może się pojawić kolejny czynnik, który został zaniedbany, a to uniemożliwi umieszczenie witryny w TOP 3 Google.
     
  5. Konkurencja – nie Ty pierwszy wpadłeś na pomysł pozycjonowania swojej strony internetowej. Twoja konkurencja robi to od dawna, a każdego dnia będą się pojawiać kolejne firmy, które pójdą tym śladem. Efekt jest taki, że trwa zażarta walka o atrakcyjne frazy, wymagająca cierpliwości i zwiększania budżetu na SEO.
     

Poza rankingiem warto jeszcze wspomnieć o depozycjonowaniu, czyli nieuczciwych działaniach innych agencji SEO (zatrudnionych przez konkurencję) mających na celu obniżenie rankingu strony. Są agencje, które się w tym specjalizują (coś na kształt czarnego PR), a walka z tym zjawiskiem jest bardzo trudna.

Teraz już wiesz, dlaczego nie możesz oczekiwać zagwarantowania Ci osiągnięcia najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Jeśli jakaś agencja składa Ci taką obietnicę, próbuje wprowadzić Cię w błąd.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie