Pozycjonowanie strony lub sklepu: te wydatki mogą Cię zaskoczyć

„Dzień dobry, chciałbym zlecić pozycjonowanie strony internetowej/sklepu online. Jaki będzie koszt?” – to standardowa treść zapytania, jakie otrzymuje agencja specjalizująca się w szeroko pojętych działaniach SEO. Od razu wyjaśnimy, że profesjonaliści nigdy nie udzielą  na nie jednoznacznej odpowiedzi. Koszt pozycjonowania witryny zależy bowiem od wielu czynników. Składają się na niego również wydatki, których właściciele stron często w ogóle nie biorą pod uwagę. O czym mowa? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Teksty na stronę

Nawet jeśli masz już jakieś treści na swojej stronie internetowej, to z dużym prawdopodobieństwem możemy uznać, że będą one wymagały poprawienia, napisania od nowa lub przynajmniej znacznego rozbudowania. Ktoś to musi zrobić – agencja SEO najpewniej zleci to współpracującemu z nią copywriterowi. Owszem, możesz stworzyć te teksty samodzielnie, ale uwierz, że zajmie Ci to niewspółmiernie dużo czasu w stosunku do wynagrodzenia profesjonalnego autora.

Opisy produktów

Dotyczy to oczywiście właścicieli sklepów online. Wielu e-sprzedawców jest zdziwionych informacją, że muszą zainwestować w nowe opisy produktów. Sądzą, że te, które mają obecnie, są wystarczające, co jednak nie jest wcale takie pewne. Częstym grzechem popełnianym przez właścicieli sklepów internetowych jest plagiatowanie opisów, czyli po prostu kopiowanie ich ze stron konkurencji czy producentów. Jeśli to się nie zmieni, jakiekolwiek działania SEO na rzecz sklepu będą z góry skazane na porażkę.

Artykuły na blog

Blogowanie to nie tylko sposób na zbudowanie pozycji branżowego eksperta. Jest to również podstawowy element strategii pozycjonowania strony internetowej. Dzięki blogowi na witrynie regularnie pojawiają się świeże treści, a Google to lubi. Ponadto artykuły na blogu dają spore pole do popisu w zakresie naturalnego wstawiania słów kluczowych i linków wewnętrznych.

Jeśli więc agencja SEO zaproponuje Ci prowadzenie bloga, to nie posądzaj jej o próbę naciągania na dodatkowe koszty – dziś jest to po porostu niezbędne, by osiągnąć dobre wyniki w wyszukiwarce.

Artykuły sponsorowane

Być może słyszałeś o tym, że content marketing to SEO XXI wieku. Po zmianach w wyszukiwarce nie da się już skutecznie pozycjonować witryny bez pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych, najlepiej z renomowanych stron (portale tematyczne czy newsowe, poczytne blogi). W tym celu sięgamy po artykuły sponsorowane. Jeśli chcesz osiągnąć dobre efekty, to nie możesz z nich zrezygnować, a agencja SEO powinna Ci zapewnić wsparcie w tym zakresie.

Kilka artykułów sponsorowanych w miesiącu nie zrujnuje Twojego budżetu, a takie działania dadzą Ci też pewność, że inwestujesz nie tylko w zasięg witryny w wyszukiwarce, ale także rozpoznawalność marki.

Podsumowując: chcąc zlecić pozycjonowanie strony internetowej musisz się przygotować na koszty związane nie tylko z obsługą ze strony agencji SEO. Dodatkowe pieniądze wydasz na działania z zakresu content marketingu i copywritingu. Analizując ofertę agencji koniecznie poproś więc o doprecyzowanie, czy obejmuje ona również tworzenie treści.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.