Soluma

O czym pisać na facebookowym profilu firmy? Najważniejsze zasady

Twoja firma ma już profil na Facebooku? Fajnie, ale to dopiero początek drogi. Teraz trzeba jakoś przyciągnąć fanów i postarać się, aby chcieli oni uczestniczyć w życiu marki, a przez to stali się jej potencjalnymi klientami. Nie da się tego osiągnąć inaczej niż poprzez wartościowe, angażujące wpisy. Każda firma stanie w końcu przed dylematem: o czym pisać na facebookowym profilu? Jeśli nie masz jeszcze żadnego pomysłu, nasz poradnik będzie dla Ciebie bardzo pomocny.

Konkret zamiast waty słownej

Użytkownicy Facebooka wchodzą na profile firmowe po to, aby zdobyć jakąś informację. Nie chcą czytać o tym, co mogą znaleźć wszędzie. Nie interesuje ich to, że Polacy wygrali mecz w piłkę nożną, skoro doskonale już o tym wiedzą. Należy więc unikać bezwartościowych wpisów, które traktują o wszystkim, a tak naprawdę o niczym. Czy na wizerunek marki może mieć wpływ wpis o pogodzie? Wątpliwe.

Jednocześnie trzeba bardzo uważać na masowe wrzucanie informacji o produktach czy usługach – użytkownicy nie lubią profili o charakterze czysto sprzedażowym i je ignorują. Jeśli więc chcesz coś zareklamować, zrób to w interesujący sposób. Jeśli w weekend organizujesz promocję na masaż, napisz coś na temat leczniczego wpływu masażu, zaproś użytkowników do dyskusji na ten temat, a na końcu wspomnij, że jest fajna okazja, aby zadbać o zdrowie w niższej cenie. To konkretna informacja ubrana w angażujący przekaz.

Ważne wydarzenia, które angażują wszystkich

Dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi jest podejmowanie tematów, które budzą kontrowersje i interesują masę ludzi. Znów jednak – należy o takich wydarzeniach pisać tak, aby choć w minimalnym stopniu były one związane z marką. Zostańmy przy przykładzie meczu piłkarskiego. Wszyscy znają wynik, ale Twoich klientów może interesować to, jak pracownicy firmy świętowali zwycięstwo. Zamieszczenie zdjęcia kibiców zgromadzonych w sali konferencyjnej będzie fajnym pomysłem.

Jednak z podejmowaniem nośnych tematów trzeba uważać. Nie chcemy przecież, aby profil firmy stał się tubą komentatorów. Zawsze należy poszukać jakiegoś sposobu na przemycenie wizerunku marki.

Indywidualny sposób przekazania oczywistości

Wyobraź sobie, że właśnie spadł pierwszy tej jesieni śnieg. Facebook został więc zasypany – dosłownie – zdjęciami dokumentującymi to wydarzenie. Teoretycznie – nie ma tutaj miejsca na przekaz ze strony firmy. Jednak możesz to bardzo ciekawie wykorzystać i zamieścić na profilu zdjęcie zrobione z perspektywy biurka okraszone zabawnym hasłem. To powinno spowodować lawinę lajków. Sama dyskusja o pogodzie byłaby natomiast jałowa – przecież wszyscy już wiedzą, że spadł śnieg, więc o czym tu rozmawiać?

Na koniec pamiętaj, że ideą prowadzenia profilu firmowego nie jest tzw. polowanie na lajki. Jeśli wrzucić na tablicę jakiś zabawny mem, to z pewnością zauważysz napływ podniesionych kciuków. Pytanie – jak to się przełoży na wizerunek firmy? Czy sądzisz, że osoba lajkująca będzie później pamiętać, gdzie widziała ten mem?

Najważniejsze jest zatem szukanie niszy i nadanie profilowi bardzo indywidualnego, oryginalnego charakteru. Angażowanie fanów nie zawsze jest równoznaczne ze zdobywaniem dużej liczby lajków.

 

 

W praktyce

Więcej w tym dziale:


Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.