5 sytuacji, w których Twoja strona www będzie wymagać odświeżenia

Antoni Kwapisz
20.07.2016

Większość z nas przeżyła remont domu czy mieszkania. Przeprowadziliśmy go, bo wnętrze przestało być atrakcyjne lub funkcjonalne lub też doszło do jakiejś poważnej awarii. Identycznie jest ze stroną www. Ona także co jakiś czas wymaga odświeżenia, które nie jest fanaberią, ale zwykłym przejawem rozsądku. Przedsiębiorcom trudno jest oczywiście wyczuć moment, w którym strona powinna już zostać poddana tzw. redesignowi. Dlatego przytaczamy 5 zwiastujących to sytuacji.

Strona zwalnia

Jeśli zauważycie, że Wasza strona internetowa otwiera się coraz wolniej, to jest to ważny sygnał alarmowy. Może to być spowodowane problemami natury programistycznej lub zmianami, jakie zaszły w danej przeglądarce internetowej. W każdym razie trzeba na to zareagować. Wówczas warto zwrócić się z pytaniem o powody takiej sytuacji do firmy, która wykonała naszą stronę. Jeśli już nie istnieje (lub nie możemy nawiązać z nią kontaktu) poszukajmy pomocy w innej agencji reklamowej.

Strona nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych

W przypadku stron www tworzonych 3-5 lat temu jest to całkowicie normalne, bo wówczas mało kto myślał, że ekspansja urządzeń mobilnych będzie tak potężna. Tymczasem szacuje się, że użytkownicy mobilni stanowią dziś nawet 60% potencjalnych klientów – ignorowanie tej grupy jest więc zupełnie nierozsądne.

Jeśli nasza strona nie jest responsywna, to w tym momencie warto to zmienić. Redesign witryny będzie polegał na dostosowaniu jej do wymogów urządzeń mobilnych.

Zmieniliśmy markę

To oczywista sytuacja, w której stronę należy poddać redesignowi lub też zbudować ją na nowo. Tańszym rozwiązaniem powinna być ta pierwsza opcja, bo wykonawca będzie mógł skorzystać z gotowych elementów i układu graficznego, dostosowując to tylko do obecnej identyfikacji marki.

Bywa jednak, że korzystniejszy cenowo (i marketingowo) będzie kompleksowy rebranding, ze zbudowaniem nowej strony, całej identyfikacji brandu i przygotowaniem nowej koncepcji promocyjnej.

Strona traci użytkowników

W tej sytuacji trzeba ocenić, co jest tego powodem? Poszukiwania warto zacząć od treści. Po ostatnich zmianach w algorytmie wyszukiwania właśnie teksty umieszczone na stronie mają największe znaczenie dla budowania jej pozycji. Jeśli dysponujemy słabą treścią, to trzeba to jak najszybciej zmienić. To także jest element redesignu witryny.

Powodem utraty użytkowników może być też spadek funkcjonalności strony, która być może korzysta z rozwiązań modnych i fajnych parę lat temu, ale dziś już kompletnie niepotrzebnych. Pozbywamy się więc intra, animacji flashowych, zagmatwanej grafiki przysłaniającej treść itd.

Strona często ulega awariom

Tu nie ma już nad czym dyskutować – witrynę, która co chwilę „jest czasowo niedostępna”, ma nieaktywne linki czy całe zakładki, trzeba podać profesjonalnemu redesignowi od strony technicznej. Niektóre rozwiązania stosowane kilka lat wstecz dziś mogą być już mało wydajne i po prostu nie przystawać do norm, jakie obowiązują w sieci.

Przy okazji warto też sprawdzić, czy strona zapewnia użytkownikom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Wykonując redesign zdecydujmy się na zaimplementowanie certyfikatu SSL, co jest dziś już standardem.

Są to podstawowe sytuacje, w których należy pomyśleć o redesignie strony. Warto pamiętać, że w Internecie czas biegnie wielokrotnie szybciej niż w normalnym życiu, technologia błyskawicznie się starzeje i trzeba na te zmiany reagować.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie