Kiedy strona nie przynosi żadnych efektów promocyjnych – jakie mogą być tego przyczyny?

Andrzej Winnicki
22.11.2015

Żadna agencja reklamowa nie podpisze cyrografu i nie zagwarantuje swojemu klientowi, że stworzona przez nią strona www będzie miała co miesiąc 100.000 unikalnych użytkowników, z których połowa od razu złoży zamówienie. To tak nie działa. Na popularność strony składa się wiele czynników, w tym te, o których trzeba pamiętać już na etapie jej projektowania. Jeśli Twoja ma już stronę, która nijak nie może stać się popularna, to zwróć uwagę na kilka kluczowych jej elementów.

Czy dbasz o aktualizację treści?

Jeśli nie, to jest to najpewniej jeden z głównych powodów, dla których Twoja strona nie może wybić się w wyszukiwarce. Jak temu zaradzić? Stwórz blog firmowy. Zleć jego wykonanie profesjonalnej agencji, która podpowie Ci, czy lepiej jest go prowadzić w ramach strony na wspólnej domenie, czy jednak osobno. Szybko się przekonasz, że liczba użytkowników rośnie, o ile zadbasz o naprawdę ciekawe i regularnie publikowane treści.

Czy strona została zaprojektowana z myślą o grupie docelowej?

Wyobraź sobie, że masz 15 lat i trafiasz na stronę poświęconą modzie młodzieżowej. Wita Cię szary, bardzo poważny layout, napuszone teksty, a Ty nijak nie możesz znaleźć niczego o pstrokatych bluzach i legginsach. Co robisz? Jasne – uciekasz i nigdy nie wracasz. Dlatego już na etapie projektowania strony musimy dokładnie wiedzieć, kto jest jej odbiorcą. Zgodnie z tym grafik będzie dobierał środki wyrazu. Może jest tak, że Twoja strona wygląda zbyt poważnie lub zbyt nonszalancko, jak na potrzeby Twoich klientów? Zmień to jak najszybciej.

Czy strona zachęca użytkowników do poznania jej zawartości?

Spróbuj spojrzeć na sprawę obiektywnie. Wejdź na swoją stronę i oceń – podoba Ci się? Masz ochotę pobuszować po zakładkach i skontaktować się ze swoją firmą? Jeśli nie, to coś jest ewidentnie nie tak. Najczęściej bywa, że strona główna jest po prostu przeładowana informacjami, szczególnie długim tekstem powitalnym, nieświeżym układem graficznym, nieaktywnymi linkami. To wszystko powoduje, że od razu odechciewa się na niej zostać. W takiej sytuacji strona po prostu wymaga redesignu lub zbudowania od nowa.

Czy po stronie można się bez trudu poruszać?

Przetestuj działanie wszystkich ikon i ukrytych linków na stronie. Sprawdź, czy użytkownik może bez problemu znaleźć zakładki i dotrzeć do najbardziej interesujących go podstron, czyli cennika i kontaktu. Jeśli nie – pora to zmienić i poprawić. Oceń również, czy Twoja strona rzeczywiście przekazuje wszystkie niezbędne informacje. Jeśli brakuje na niej cennika, formularza kontaktowego, a nawigacja kuleje, to nie dziw się, że nie masz żadnych zapytań od odwiedzających, których liczba systematycznie też spada.

Większość tych problemów można łatwo i szybko zlikwidować, co jednak wymaga poniesienia inwestycji. Ważne jest, aby skorzystać z doświadczenia profesjonalnej agencji interaktywnej, która rzetelnie oceni działanie i wygląd strony, podpowie dobre rozwiązania i wdroży je.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie