Nikt nie odwiedza Twojej strony internetowej? 5 sposobów, aby to natychmiast zmienić

Andrzej Winnicki
24.04.2017

Problem to mało powiedziane. Brak jakiegokolwiek zainteresowania Twoją firmową stroną internetową świadczy wyłącznie o tym, że masz markę, która nikogo nie obchodzi. Brutalne, ale prawdziwe. Możesz z tym nic nie robić (bo przecież Internet to nie wszystko), ale wówczas powoli zacznij sobie wyobrażać swoje życie na etacie. Możesz także zacząć działać i zmienić niekorzystny trend. Jeśli Twoja strona internetowa ma symboliczny wskaźnik odwiedzin, to pora na podjęcie konkretnych kroków. Jakich? Oto 5 najlepszych sposobów.

  1. Zoptymalizuj stronę – być może powodem braku odwiedzin na stronie jest to, że po prostu nie widać jej w wyszukiwarce? Ktoś dał – za przeproszeniem – ciała, w efekcie czego strona jest, ale tak jakby jej nie było. Witryna przed ujrzeniem światła internetowego musi zostać zoptymalizowana pod kątem poprawnego wyświetlania w wyszukiwarce. To podstawa. Jeśli twórca strony o to nie zadbał, to zwyczajnie wpuścił Cię w maliny (cóż, oszczędzanie na jakości zwykle się mści).
     
  2. Uruchom kampanię AdWords – jest to jedyny sposób na to, aby z miejsca zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie. Kupując linki wyświetlane w sieci reklamowej Google (oraz w wyszukiwarce) możesz mieć pewność, że trafią one do odpowiednich osób, a więc tych, które są potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. Licznik odwiedzin praktycznie od razu zacznie piąć się w górę, ale pamiętaj, że to mogą być puste odwiedziny – czyli niezakończone jakąkolwiek akcją ze strony użytkownika. Dlatego zanim uruchomisz kampanię AdWords zadbaj o...
     
  3. Wysokiej jakości treści na stronie – jeśli obecne teksty są złe, a do tego nieprawidłowo zoptymalizowane pod kątem wymagań wyszukiwarki, to nie dziw się, że nikt nie chce ich czytać i w ogóle nie znajduje ich w Google. Zatrudnij profesjonalnego copywritera, który „podkręci” teksty, zwiększy ich atrakcyjność i doda słowa kluczowe ściągające ruch bezpośrednio z wyszukiwarki. Teksty muszą być również dobre pod względem sprzedażowym, a więc bardzo zachęcać do kontaktu z firmą lub dokonania zakupu.
     
  4. Pozycjonowanie – jeśli nie pozycjonujesz strony, to niestety, ale nie masz co liczyć na dużą liczbę odwiedzin. Zmień myślenie o Internecie. Wyobraź sobie, że jest to wielki plac, na którego środku stoi klient. Plac szczelnie wypełniają tablice reklamowe. Klient nie może się ruszyć, więc siłą rzeczy dostrzega tylko te, które są najbliżej niego. Innych nie zauważy. Dzięki pozycjonowaniu Twoja tablica przesunie się na sam środek tego placu lub przynajmniej w jego pobliże.
     
  5. Artykuły sponsorowane, wpisy blogowe – prowadzisz blog na stronie? Nie? W takim razie zacznij od razu. Publikuj wartościowe wpisy, które interesują Twoich klientów i dziel się swoją wiedzą. Bardzo szybko zauważysz efekty w postaci wzrostu liczby odwiedzin bezpośrednio z wyszukiwarki Google. Zainwestuj także w wysokiej jakości artykuły sponsorowane publikowane na poczytnych portalach specjalistycznych – wydawca pozwoli Ci umieścić w treści link prowadzący do strony, z czego część czytelników na pewno skorzysta i tym samym zapozna się z Twoją ofertą. Marketing oparty na treści wymaga czasu i systematyczności, ale w zamian gwarantuje znakomite i co ważne – trwałe efekty.
     

Pamiętaj, że nawet najlepsza strona internetowa bez odwiedzin pozostaje martwa. Nie przysłuży się promocji Twojej marki, a więc będzie jedynie ładną wydmuszką. Im dłużej będziesz to akceptować, tym trudniej będzie Ci zbudować rozpoznawalny biznes. Konkurencja ucieknie daleko – to pewne. Nie dopuść do tego!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie