5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie zasięgu postów na Twitterze

Marek Szydełko
29.03.2018

Twitter to bardzo specyficzna platforma social media. Niektórzy uważają ją za tak hermetyczną, że nie polecają jej wykorzystywania w typowych działaniach marketingowych na rzecz marki. Jest to oczywiście zbyt daleko idący osąd. Twitter może być skutecznym narzędziem promocji, jednak zdecydowanie najlepiej sprawdza się do budowania marki osobistej, np. właściciela przedsiębiorstwa. To korzystne zjawisko, ponieważ renoma jednej osoby może „ogrzać” całą firmę. Podstawą jest jednak dbanie o to, by posty wrzucane na Twittera osiągały jak największy zasięg. Jest na to 5 sprawdzonych sposobów, które przybliżamy Ci w tym poradniku.

  1. Hasztagi – bez ich stosowania nie masz czego szukać na Twitterze. Ten portal wręcz karmi się hasztagami i po prostu bez nich nie istnieje. Rolą hasztagów jest ułatwienie użytkownikom odnajdywania potencjalnie interesujących ich wpisów. Oczywiście nie można przesadzać z ich stosowaniem: w zupełności wystarczą 2-3 hasztagi na jeden wpis.
  2. Wdrap się na plecy popularnych użytkowników – niektórzy twierdzą, że jest to nieetyczne, ale na pewno jest skuteczne. Twitter ma już swoje gwiazdy, dlatego na początku aktywności na tym portalu warto dodać najpopularniejszych użytkowników do grona obserwowanych i odwoływać się do ich wpisów na swoim kanale. Szczególnie polecamy wybrać popularne profile marek i osób związanych z Twoją branżą.
  3. Atrakcyjne zdjęcie profilowe – choć to tylko dodatek, to naprawdę ma spory wpływ na popularność profilu. W zdjęciu umieść albo swoją profesjonalną fotografię, albo logo marki, pamiętając o tym, by było ono dobrze widoczne i szczegółowe (może istnieć konieczność wyskalowania grafiki). Przy okazji zadbaj o profesjonalny wygląd samego profilu, czyli dodaj odpowiednie zdjęcie lub grafikę na stronie głównej oraz opisz profil.
  4. Komentuj ważne wydarzenia – aby zbudować swoją markę na Twitterze, trzeba pozycjonować się na eksperta w danym temacie. Z punktu widzenia promocji marki bardzo ważne jest, by aktywnie komentować jakieś wydarzenia branżowe oraz wyznaczać tematy do dyskusji dla całej społeczności. Nie czekaj, aż inni coś napiszą – wychodź z inicjatywą. Wrzucanie suchych postów czy linków do wpisów na blogu nie załatwia sprawy. Twitter to bardzo szybkie medium i zabranie głosu w dyskusji np. po godzinie od wydarzenia może być bezcelowe.
  5. Pamiętaj o regularności – na Twitterze można bardzo łatwo zginąć czy inaczej: zostać zakrzyczanym. Dbaj o profil marki i regularnie wrzucaj różne tweety. Trzeba to robić nawet kilka razy dziennie, by pokazać, że profil jest wartościowy i warto na niego zaglądać. Jeśli brakuje Ci weny, to ważne tematy omawiaj w kilku czy kilkunastu tweetach.

Twitter wcale nie jest portalem wyłącznie dla dziennikarzy i polityków. Wiele marek osiąga na nim sukcesy promocyjne, jednak bez wątpienia nie można traktować tej platformy w kategoriach jedynego kanału komunikacji. To może być atrakcyjny dodatek, ale nie główne narzędzie marketingowe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie