Chcesz promować markę na Instagramie? Z kilku powodów to może być zły pomysł

Mateusz Nowak
06.01.2020

Instagram ma miliony użytkowników i uchodzi dziś za jeden z najbardziej wpływowych oraz opiniotwórczych portali społecznościowych w Internecie. To zadziwiające, ponieważ – w odróżnieniu od chociażby Facebooka – wciąż więcej osób nie wie, na czym właściwie polega działanie tego medium. Instagram to bardzo specyficzne środowisko, w którym chcą dla siebie znaleźć miejsce kolejne marki. Masz podobny pomysł? W takim razie dobrze radzimy: dwa razy się zastanów. Oto argumenty, które podważają sens inwestowania w kampanię na Instagramie, zwłaszcza z punktu widzenia firm, które mocno dbają o profesjonalny wizerunek.

Instagram jest bardzo źle ocenianym portalem

I to nawet przez własnych użytkowników! Instagram boryka się z ogromną falą krytyki i spokojnie można dziś uznać, że ten portal budzi skrajne emocje. Oskarża się go – i całkiem słusznie – za promowanie sztuczności, odrealnionego życia, niskich instynktów, bezwartościowych postaw i marzeń. To prawdziwa oaza próżności, co powoli przestaje być tak powszechnie akceptowane.

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, jak poważne mogą być konsekwencje ślepego zapatrzenia w kompletnie nierealne wzorce prezentowane na Instagramie. Mówi się już nawet o „kulturze Instagrama”, co jest pojęciem pejoratywnym. Czy na pewno chcesz, aby Twoja marka była z tym wszystkim utożsamiana?

Fałszywa rzeczywistość

Zdecydowana większość marek dąży do tego, aby budzić zaufanie w grupie docelowej. Instagram nie jest dobrym środkiem do osiągnięcia tego celu, ponieważ cała idea funkcjonowania tego portalu przeczy jakiejkolwiek wiarygodności. Nawet jeśli będziesz prezentować tam uczciwe treści, to i tak użytkownicy zestawią je z potokiem tych, które zostały fałszywie wykreowane, co negatywnie odbije się na wizerunku Twojej marki – zwłaszcza w grupie bardziej konserwatywnych klientów.

Ogromna konkurencja

Przeciętny użytkownik Instagrama ma kontakt z opublikowaną treścią przez około 2 sekundy. W praktyce uniemożliwia to szybkie zapamiętanie marki i zaangażowanie się w jej historię. No chyba, że mocno zainwestujesz w kampanię, jak robią to największe koncerny, które swoją grupę docelową znalazły właśnie na Instagramie.

Nie licz jednak na to, że uda Ci się osiągnąć świetne efekty poświęcając na prowadzenie strony marki kilka godzin tygodniowo – to zdecydowanie za mało. Skuteczna kampania na Instagramie wymaga pracy na pełen etat, bo w przeciwnym razie zbyt rzadko aktualizowana treść (zwłaszcza tzw. Stories) zwyczaje utonie w morzu podobnego czy o wiele atrakcyjniejszego contentu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie