Czas dystrybucji, czyli kiedy warto publikować nowe treści na Facebooku?

Krzysztof Jagielski
02.01.2020

Jeśli masz już firmowy fanpage, to z pewnością zależy Ci na jego wypromowaniu, bo dzięki temu stanie się on efektywnym źródłem pozyskiwania ruchu na stronę internetową czy do sklepu online. Nie ma innej drogi do popularyzacji profilu marki, niż regularna dystrybucja angażującej treści. To ona, wbrew temu, co możesz usłyszeć od różnych „ekspertów”, ma decydujący wpływ na zaangażowanie użytkowników. Ważne jest jednak również to, kiedy publikujesz nowe treści na Facebooku. Zebraliśmy dla Ciebie kilka porad.

Różne szkoły

Facebook ma tę zaletę, że umożliwia bardzo precyzyjne określenie preferencji użytkowników. Mając dostęp do narzędzi analitycznych możemy szybko ocenić, kiedy osoby korzystające z portalu są najbardziej aktywne i skore do tego, by zapoznać się z treściami publikowanymi przez marki. Jest tylko jeden problem: interpretacja tych wyników.

Istotę tego problemu najlepiej obrazuje fakt, iż czołowe firmy zajmujące się analityką online mają odmienne teorie na temat faktycznie najkorzystniejszych dni i godzin publikacji contentu na Facebooku. Nie będziemy wymieniać ich nazw, ale pokażemy, jak bardzo różnią się one w opiniach na ten temat:

  • Agencja X – rekomenduje publikowanie nowych postów w tygodniu między 7 a 8 rano oraz między 19 a 21 wieczorem. Zdaniem tej agencji na największe zaangażowanie użytkowników można jednak liczyć w weekend, a najmniej korzystne jest dystrybuowanie nowych treści w piątek.
  • Agencja Y – również stawia na publikacje weekendowe, najlepiej w godzinach między 12 a 13, ale jeśli chodzi o posty w tygodniu, to jej zdaniem idealne są godziny między 12 a 15. Agencja odradza również publikacje we wtorki.

I co ma zrobić właściciel fanpage’a, który w dodatku prowadzi go samodzielnie? Jak się w tym odnaleźć? Zwróć uwagę, że w obu analizach występują elementy wspólne. Faktycznie zdecydowanie najkorzystniej jest angażować użytkowników w weekend. W przypadku publikacji planowanych w tygodniu, z których także nie można zrezygnować, rozsądniejsza wydaje się być pierwsza propozycja, czyli podzielenie nowych treści na godziny poranne oraz wieczorne.

Pamiętaj jednak, że czas dystrybucji contentu musi być ściśle powiązany z formatem treści. Już wyjaśniamy, o co dokładnie chodzi.

Posty poranne? Lepsze są proste grafiki

Jeśli chcesz zaangażować użytkowników o poranku, w dodatku w tygodniu, to nie możesz publikować rozwlekłych postów i masy linków do sklepu czy strony www. Większość użytkowników z rana przegląda Facebooka na urządzeniu mobilnym, np. w autobusie, ewentualnie robi to popijając kawę w biurze przed przyjściem szefa. Nikt więc nie ma czasu, aby skupiać się na treściach stricte sprzedażowych.

Zupełnie inaczej wygląda to w godzinach wieczornych, kiedy to przeglądamy Facebooka w domu i zwykle szukamy inspiracji zakupowych. Wówczas rozsądnie będzie dystrybuować treści mocno angażujące, oparte na świetnym contencie, motywujące do zakupu czy zapoznania się z ofertą marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie