Debiut marki na Facebooku. Od czego zacząć?

Remigiusz Szulc
31.07.2019

Jedną z najbardziej skutecznych form promocji, jeśli chodzi o marketing internetowy, jest prowadzenie regularnych, kreatywnych działań w social mediach. W tym pomagają agencje social media, które wyręczają w żmudnym doborze grafik, tematów, nierzadko posiłkując się także własnym zapleczem w postaci studia filmowego. Takie firmy wyręczają w prowadzeniu komunikacji, zażegnują konflikty, doradzają kierunek rozwoju. 

Jeśli właśnie założyłeś profil marki na Facebooku, to z pewnością masz spore oczekiwania. Chcesz zwiększać świadomość brandu wśród użytkowników tego portalu, a być może także pozyskiwać klientów. Droga do tego jest jednak daleka. Najpierw musisz bardzo dobrze przygotować profil marki, by wzbudzić zaufanie i docelowo także zainteresowanie użytkowników. Od czego zacząć? Wszystko wyjaśniamy w naszym poradniku.

Najpierw dopieszczenie profilu

Samo nadanie nazwy i wrzucenie zdjęcia profilowego z logo marki nie załatwia sprawy. Facebook daje spore możliwości w zakresie personalizowania fanpage’a, z których warto skorzystać. Przede wszystkim pamiętaj o uzupełnieniu wszystkich informacji. Zawsze trzeba brać pod uwagę, że znajdą się użytkownicy, którzy będą chcieli poznać markę bez konieczności przechodzenia na jej stronę internetową. Warto dać im taką możliwość, szczegółowo opisując charakter, ofertę oraz misję marki.

Stworzenie planu publikacji

Fanpage marki, na którym nic się nie dzieje, jest martwy i bardziej szkodzi jej wizerunkowi, niż go podbudowuje. Pusta strona budzi niepokój i każe użytkownikom podejrzewać, że marka albo ma ich gdzieś, albo już nie istnieje. Oba scenariusze są oczywiście skrajnie niekorzystne. Dlatego jeszcze przed zadebiutowaniem na Facebooku opracuj plan publikacji postów – ustal, że np. w poniedziałki, środy i piątki musi zostać wrzucona jakaś angażująca treść.

Język komunikacji

To bardzo ważna kwestia, o której wiele marek zapomina. Trzeba się zdecydować na jeden język komunikacji z użytkownikami. Nie może być tak, że Ty piszesz do fanów w sposób nieformalny i luźny, a inna osoba wrzuca posty, które treścią przypominają pisma urzędnicze. Język komunikacji musi być dopasowany do grupy docelowej, a więc użytkowników, których chcesz pozyskiwać. Poobserwuj profile podobnych marek i sprawdź, w jaki sposób komunikują się z użytkownikami – warto czerpać z najlepszych wzorców.

Stała opieka administracyjna

Początkowo, gdy zdobywanie użytkowników będzie szło wolno, administrowanie profilem marki nie będzie szczególnie wymagające. Z czasem jednak może stać się pracą na pełen etat. Mnóstwo pytań, komentarzy, próśb – to wszystko nie może pozostać bez odpowiedzi. Po sposobie administrowania profilem można bardzo łatwo poznać, czy dana marka podchodzi poważnie do swojej aktywności na Facebooku. Użytkownicy nie lubią być lekceważeni, dlatego od razu wyznacz osobę, która będzie odpowiadać za administrowanie profilem.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie