Jak tweetować, aby to przyniosło korzyści marce? 6 zasad korzystania z Twittera

Maciej Piwowski
12.10.2016

Twitter nigdy nie był kojarzony z narzędziem służącym promowaniu marek. Firmy z reguły się go boją, bo portal zyskał łatkę „politycznego”. Warto jednak wiedzieć, że dobrze prowadzone konto na Twitterze spokojnie może wybić się na tle setek tysięcy komunikatów generowanych przez dziennikarzy i polityków. Bycie na Twitterze jest nie tylko trendy, ale przynosi też korzyści wizerunkowe. Jak zatem tweetować? Poznaj 6 najważniejszych zasad.

  1. Inspiruj – mierne treści błyskawicznie giną w potoku tzw. twittosfery, dlatego jeśli nie masz nic ciekawego do powiedzenia, nie pisz. Pamiętaj, że masz do dyspozycji tylko 140 znaków. To mało i dużo zarazem. W krótkim komunikacie naprawdę można czymś zainteresować. Tweety muszą być konkretne, zrozumiałe i zachęcać do przejścia na stronę docelową.
  2. Linkowanie – Twitter żywi się linkami, dlatego musisz w każdym swoim wpisie umieszczać link prowadzący np. do bloga czy strony firmowej, ewentualnie do innego tweeta. Badania wykazują, że wiadomości zawierające link są znacznie chętniej udostępniane, czyli retweetowane. Stanowią aż 70% retweetów. Nie ignoruj tego.
  3. Treści poradnikowe – Twitter jest świetnym miejscem do promowania bloga firmowego. Jeśli już go prowadzisz, to wykorzystaj ćwierkanie do zwiększenia popularności tej strony. Bardzo chętnie są udostępniane tweety zawierając frazę: X sposobów na. Publikuj więc treści o charakterze poradnikowym i linkuj do nich z Twittera.
  4. Ważna godzina opublikowania tweeta – dane Twittera wskazują, że najwięcej użytkowników odwiedza go między 9 a 18, a więc w godzinach pracy. To świetny target – ludzie pracujący zarabiają pieniądze, a więc mogą je wydawać. W pracy często się też nudzą i szukają angażujących treści. Dlatego staraj się publikować tweety w tym przedziale czasowym. Pamiętaj, że „żywotność” tweeta jest obliczana na około godzinę, dlatego nocne tweetowanie raczej mija się z celem (chyba, że Twoja grupa docelowa jest wtedy aktywna).
  5. Hashtagi – to największe „dzieło” Twittera. Krótkie hasła okraszone haszem podbiły cały świat i często stanowią największą siłę marek funkcjonujących na tym portalu. Hashtag musi być oczywiście pomysłowy, ciekawy, kontrowersyjny i użyty w jakimś sensownym kontekście. Tweety okraszone hashtagami są znacznie częściej udostępniane.
  6. KISS – to słynna zasada webwritingu. Keep It Simple Stupid, czyli pisz prosto, ale dobitnie. Na Twitterze ma to ogromne znaczenie. Komunikat musi być maksymalnie czytelny i dobitny. Pisz tak, aby najważniejsza informacja znalazła się na początku. Nie rozwijaj myśli – temu służy link.

Tweetowanie to bardzo ciekawa forma zwiększenia rozpoznawalności marki w szeroko pojętym Internecie. Największą zaletą obecności na Twitterze jest prestiż – to wciąż portal kojarzący się z klasą i jakością (w odróżnieniu od Facebooka). Jeśli jednak czujesz, że nie będziesz mieć czasu na regularne tweetowanie, nawet nie zaczynaj. Smutny, pusty profil w żaden sposób nie przełoży się na sukces marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie