Jesteś przedsiębiorcą wyznającym zasadę: sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem (to z Mickiewicza, gdybyś nie wiedział)? Twoja pracowitość może imponować, ale niestety niekoniecznie przełoży się na sukces Twojej firmy. Samodzielne prowadzenie działań marketingowych jest złym pomysłem, i to z kilku powodów. Wymieniamy 5 najważniejszych i radzimy – dobrze się nad nimi zastanów.
- Strata czasu – marketing, a już szczególnie internetowy, to tak obszerna dziedzina, że po prostu trzeba się nią zajmować na co dzień, aby móc mówić, że jest się w niej ekspertem. Ty na co dzień robisz coś innego, a więc ekspertem od marketingu nie jesteś. Teraz odpowiedz sobie na pytanie: czy wymieniłbyś samodzielnie silnik w swoim samochodzie? Czy podjąłbyś się wykonania badania USG? Czy wszedłbyś do zbiornika na paliwo, aby wyczyścić go od środka? Oczywiście że nie! Dlaczego więc wierzysz, że możesz z powodzeniem prowadzić działania marketingowe na rzecz swojej firmy, choć nie masz o tym pojęcia?
- Zmarnujesz sporo pieniędzy – jeśli zaczniesz samodzielnie prowadzić działania marketingowe, to będą one obarczone skazą amatorstwa. Oznacza to, że jeśli jakimś cudem Twoja firma zacznie być rozpoznawalna, będziesz musiał zadbać o jej profesjonalny wizerunek. Czyli i tak w końcu zapłacisz fachowcom za wykonanie tych prac. Problem w tym, że za wszystko zapłacisz więcej, bo dodatkowo trzeba będzie poprawić to, co już udało Ci się zepsuć.
- Pokłócisz się z rodziną – nie ma możliwości, aby w ciągu standardowego dnia roboczego poświęcić odpowiednią ilość czasu na prowadzenie firmy, kontaktowanie się z klientami, a do tego realizację kampanii marketingowej. Oznacza to, że Twój czas pracy niebezpiecznie się wydłuży. Najpierw do 9, potem 10, a na końcu do 14-16 godzin na dobę. Zgadujemy, że Twoja rodzina nie będzie z tego powodu zadowolona, nie wspominając już o Twoim przepracowanym organizmie.
- Znienawidzisz swoją firmę – będziesz pracować dużo, stanowczo za dużo, a co gorsza Twoje wysiłki nie będą przynosić spodziewanych efektów. Skutek? Szybko się wypalisz i zaczniesz mieć myśli o rzuceniu tego wszystkiego i zatrudnieniu się u kogoś na etacie. To naprawdę może się tak skończyć. Amatorskie prowadzenie działań marketingowych, poza tym, że jest czasochłonne, zwykle okazuje się też rażąco nieskuteczne.
- Pogubisz się – prowadzenie działań marketingowych w Internecie wymaga opracowania strategii i trzymania się jej założeń, a czasami ich modyfikowania. Przyjdzie taki moment, gdy zaczniesz poświęcać więcej uwagi jednym zagadnieniom, a lekceważyć inne, co oczywiście spowoduje, że strategia runie niczym domek z kart. Wrócisz do punktu wyjścia, ale uboższy o setki straconych godzin.
Ten artykuł może jest nieco zbyt dosadny czy wręcz brutalny, ale zależało nam na przedstawieniu Ci prawdy. Przeczytaj go kilka razy zanim wejdziesz w coś, z czego będzie Ci później bardzo trudno wyjść.