Reklama za pięć dwunasta. Czy błyskawiczne kampanie mają sens?

Antoni Kwapisz
21.06.2018

Przez długi czas bagatelizowałeś wpływ reklamy na powodzenie Twojego biznesu. Od pewnego czasu zauważasz jednak, że klientów jest coraz mniej, konkurencja znika na horyzoncie, a Ty nie dorobiłeś się rozpoznawalnej marki. To naturalne, że czujesz potrzebę działania. Uważaj jednak: możesz łatwo wpaść w pułapkę rzucania się od ściany do ściany. Organizowanie błyskawicznej kampanii reklamowej jest bardzo ryzykowne.

Po pierwsze: będzie Ci trudno znaleźć wykonawcę

Żadna szanująca się agencja reklamowa nie zaoferuje Ci stworzenia i wdrożenia kampanii reklamowej z dnia na dzień. Specjaliści doskonale wiedzą, że najpierw potrzebna jest gruntowna analiza sytuacji marki, a dopiero później można wskazać narzędzia, których wykorzystanie będzie dla niej najkorzystniejsze. Jeśli trafisz na firmę obiecującą złote góry i efekty w ciągu np. 2-3 tygodni, to możesz mieć pewność, że nie warto z nią współpracować.

Zaniedbanie wizerunku nie wróży dobrze żadnej kampanii

Szybka kampania reklamowa zwykle oznacza, że jej wykonawca nie zajmie się kwestią poprawy wizerunku marki. Zwyczajnie zabraknie na to czasu. Musisz zatem wiedzieć, że reklamowanie firmy, która nie ma atrakcyjnej „twarzy”, to niepotrzebne wydawanie pieniędzy. Owszem, być może w krótkim czasie pozyskasz nowych klientów, ale czy oni z Tobą zostaną? Jest to bardzo wątpliwe.

Znacznie korzystniejszym rozwiązaniem jest zatem rozpoczęcie długofalowego procesu budowania silnej, rozpoznawalnej marki. Trzeba zacząć od podstaw, czyli strony internetowej, znaku firmowego, poprawienia komunikacji (nowe treści). Bez tego ani rusz. Wyobraź sobie bosego sprintera, który bierze udział w biegu z amatorami. Wygra nawet bez butów. Jednak gdy przyjdzie mu zmierzyć się z profesjonalnymi zawodnikami, to nie będzie mieć żadnych szans.

Ryzyko wybrania drogi na skróty

Szybka kampania reklamowa nieodłącznie kojarzy się z AdWords oraz reklamą displayową. To proste i dość skuteczne formy promocji, które rzeczywiście można wdrożyć prawie z dnia na dzień. Pytanie brzmi jednak: czy klienci, którzy już trafią na Twoją stronę www, rzeczywiście zdecydują się skorzystać z oferty? Jeśli witryna jest zaniedbana, a Twoja marka ma amatorski wizerunek, to obie formy reklamy okażą się wyłącznie niepotrzebnym kosztem.

Chcąc szybko rozpocząć jakiekolwiek działania reklamowe na pewno ulegniesz pokusie wybrania drogi na skróty. Przekonasz się jednak, że kolejne narzędzia będą nieskuteczne, co zmusi Cię do ich częstego zmieniania. W ten sposób nie da się stworzyć żadnej długofalowej strategii promocji marki.

Co zatem powinieneś zrobić? Przede wszystkim: nie panikuj. Gdy już wiesz, że masz poważne zaległości w kwestii promocji wizerunku firmy, to skontaktuj się z profesjonalną agencją, która zaproponuje Ci konkretne działania. Wykonywanie nerwowych ruchów jest bez sensu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie