Sprzedajesz na Allegro? Fatalne nawyki, przez które tracisz klientów

Andrzej Winnicki
14.08.2019

Allegro to największa i najpopularniejsza platforma e-commerce w polskim Internecie. Tworzy bardzo dobre warunki do sprzedawania online bez konieczności posiadania własnego sklepu internetowego. Mnóstwo firm zbudowało swoje potęgi dzięki Allegro, ale równie wiele poniosło na tym portalu sromotną klęskę. Powodem jest nie tylko ostra konkurencja, ale przede wszystkim fatalne błędy w obsłudze klienta. Jeśli też je popełniasz, to nie wróżymy Ci spektakularnego sukcesu.

Niedotrzymywanie terminów

Trudno o bardziej irytującą przywarę części sprzedawców na Allegro. Jeśli w opisie aukcji podajesz, że wysyłka zakupionego produktu nastąpi w ciągu 24 godzin, to dlaczego oszukujesz klientów i wysyłasz produkt dopiero po kilku dniach? Myślisz, że to nie ma znaczenia? Klienta nie interesują Twoje problemy logistyczne, urlopy czy cokolwiek innego. Jeśli z góry wiesz, że nie wyrobisz się w terminie, to przynajmniej uprzedź o tym klienta i przeproś.

Brak maila z podziękowaniem za zakup i potwierdzeniem przyjęcia do realizacji

Jest to bardzo denerwujące, gdy po zakupie otrzymujemy tylko automatyczną wiadomość od Allegro, za to żadnego potwierdzenia od sprzedawcy. Czy to naprawdę taki problem, aby przygotować sobie wcześniej szablon z kilkoma zdaniami i informacją, że zamówienie zostało przyjęte i zostanie zrealizowane zgodnie z warunkami przedstawionymi na aukcji? Klient, który nie otrzymuje takiego potwierdzenia, ma prawo czuć się zdezorientowany i zlekceważony, co na pewno wpłynie na jego przyszłe decyzje zakupowe.

Zero kontaktu z klientem

Można odnieść wrażenie, że dla części sprzedawców na Allegro klienci z tego portalu są zaliczani do drugiej kategorii. Mail, na który nikt nie odpowiada, lekceważenie próśb o podanie dodatkowych informacji, zero reakcji na zgłoszenie reklamacyjne – to niestety codzienność na tym portalu. Sprzedawcy muszą pamiętać, że czasy, gdy jedynym kryterium zakupu była najniższa cena, dawno minęły. Obecnie klienci zwracają uwagę także na inne elementy, w tym poprawną i życzliwą obsługę.

Niedbanie o pozytywne doświadczenie konsumenta

Przedmiot dotarł do klienta, a więc można o nim zapomnieć? Nie tak szybko! Elementem dbania o markę sprzedawcy na Allegro jest interesowanie się tym, czy klient jest zadowolony z przebiegu transakcji oraz samego zakupu. Nikomu nie spadnie z głowy korona, jeśli po kilku dniach napisze do klienta maila z prośbą o wyrażenie opinii i wystawienie komentarza. Klient natomiast poczuje, że ma do czynienia z profesjonalnym sprzedawcą, a nie kimś przypadkowym, kto chce tylko szybko zarobić.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.